Efceka prezentuje samochody piękne, potężne, mało znane i ciekawe - więcej pod tagiem #samochodyefceki
BMW 767iL
W 1986 roku zadebiutowała kolejna generacja BMW serii 7 oznaczona jako E32 wraz z pięciolitrowym V12 - BMW M70 - które było bliskie arcydziełu. Jednak pan Adolf Fischer, zasłużony alchemik i cudotwórca związany z BMW od lat 70. uznał, że BMW stać na więcej i w lipcu 1987 roku rozpoczął dalsze prace nad silnikiem. Pomimo faktu, iż projekt od początku miał niemal zerowe szanse na wdrożenie do produkcji seryjnej. W efekcie już na pod koniec grudnia tego samego roku na bazie M70 powstał silnik... V16, który wewnątrz firmy ochrzczono przydomkiem "złota rybka". Kolejne pięć miesięcy zajęło przygotowanie seryjnej siódemki do sprzężenia z tym potworem. Jako że powiększony o cztery cylindry silnik za żadne skarby nie mieścił się w komorze silnika, więc zdecydowano się przerzucić układ chłodzenia do bagażnika. Silnik, którego pojemność wzrosła do 6651 cm3 osiągał moc 408 KM i 637 Nm momentu obrotowego. Aby móc lepiej poznać charakterystykę silnika zdecydowano się podpiąć go nie pod czterobiegowy automat ZF, lecz sześciobiegową manualną skrzynię pochodzącą z BMW serii 8. Zestaw ten pozwalał na rozpędzenie ważącą blisko dwie tony limuzynę do 282 km/h, osiągając pierwszą setkę po 6,2 sekundy.
@efceka: @qoompel: @oficer-prowadzacy: Widziałem to to ostatnio i zastanawiałem się co to za BMW :) Niestety w tragicznym stanie i totalnie nie wiem jaki miało silnik (bulgot oznaczał raczej wydech w stanie podobnym do reszty samochodu + tjuning) ( ͡°ʖ̯͡°)
@qoompel: Yup, a konkretnie tył i czekając na zielone myślałem sobie "wtf? ktoś tak sobie klapę zaklepał czy co?" A takie przemyślenia były na miejscu, bo cały samochód był obity i obklepany ( ͡º͜ʖ͡º) W życiu bym nie pomyślał, że to jakaś super rzadka wersja Li ( ͡º͜ʖ͡º)
@efceka: 750 e32 teoretycznie (w dużym uproszczeniu) składa się z dwóch rzędowych szóstek połączonych w V. W tym czasie wychodziła rzędowa szóstka 3,5l. Zastanawia mnie czy nie prościej i wydajniej było by mu zrobić V12 z 3,5 litrówek?
BMW 767iL
W 1986 roku zadebiutowała kolejna generacja BMW serii 7 oznaczona jako E32 wraz z pięciolitrowym V12 - BMW M70 - które było bliskie arcydziełu. Jednak pan Adolf Fischer, zasłużony alchemik i cudotwórca związany z BMW od lat 70. uznał, że BMW stać na więcej i w lipcu 1987 roku rozpoczął dalsze prace nad silnikiem. Pomimo faktu, iż projekt od początku miał niemal zerowe szanse na wdrożenie do produkcji seryjnej. W efekcie już na pod koniec grudnia tego samego roku na bazie M70 powstał silnik... V16, który wewnątrz firmy ochrzczono przydomkiem "złota rybka". Kolejne pięć miesięcy zajęło przygotowanie seryjnej siódemki do sprzężenia z tym potworem. Jako że powiększony o cztery cylindry silnik za żadne skarby nie mieścił się w komorze silnika, więc zdecydowano się przerzucić układ chłodzenia do bagażnika. Silnik, którego pojemność wzrosła do 6651 cm3 osiągał moc 408 KM i 637 Nm momentu obrotowego. Aby móc lepiej poznać charakterystykę silnika zdecydowano się podpiąć go nie pod czterobiegowy automat ZF, lecz sześciobiegową manualną skrzynię pochodzącą z BMW serii 8. Zestaw ten pozwalał na rozpędzenie ważącą blisko dwie tony limuzynę do 282 km/h, osiągając pierwszą setkę po 6,2 sekundy.
#samochodyefceki #motoryzacja #carboners #samochody #bmw
Aczkolwiek przerost formy nad treścią.
Szkoda że dopiero teraz wychodzi seryjne BMW serii 7 w wersji M (M760i)
a ta "m"ka ma silnik z benyleya chyba
@mfind: Widziałeś takie auto? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
(ʘ‿ʘ)
@efceka:
W tym czasie wychodziła rzędowa szóstka 3,5l. Zastanawia mnie czy nie prościej i wydajniej było by mu zrobić V12 z 3,5 litrówek?