Wpis z mikrobloga

@qwelukasz: @yoreciv: To ja może doprecyzuję. Faktem jest, że kierowca zaznacza miasta przez które przejeżdża, ale jeszcze jest możliwość wyboru autostradą lub nie autostradą. Jest to system dość zawodny i ciężko o precyzyjne wyznaczenie trasy np Warszawa - Gdańsk. System z automatu daje przejazd A2, a potem A1 422 km. Jak się wybierze omijanie autostrad, zakładając przejazd DK7 i S7, to mapka ominie też ekspresówki. Nie ma możliwości ręcznej edycji
@poczekaj: @yoreciv: jest dokładnie tak jak wyżej. Trasę przejazdu możesz potwierdzić w wiadomości publicznej. Weź jednak pod uwagę, że jeśli kierowca nie wpisał punktów pośrednich, to najczęściej oznacza, że niekoniecznie zatrzyma się gdzieś po drodze (może mu się spieszyć) i raczej nie będzie chciał nadrabiać drogi (np. zjazdem do pobliskiego miasta). Trasa wyznaczana jest przez algorytm google'a, który podpowiada najszybszą. [Jacek]
@BlaBlaCar: tylko przy wyszukiwaniu trasy wpisałam Gliwice-Szczecin, wyszukało ale okazało się,że kierowca nie jedzie przez Szczecin :< jakby przy wyszukiwaniu uwzględniało nie tylko wybrane punkty pośrednie, ale też okolice
@yoreciv: Jak nie ma bezpośredniego połączenia z wyszukanego miasta od i do, to wtedy system pokazuje połączenia najbliższe poszukiwanemu. Czyli jak byś szukał Białystok - Sopot i takiego przejazdu by nie było, to pokaże Ci istniejący przejazd np Białystok - Gdańsk, a do Sopotu dojechać musisz samodzielnie.
@poczekaj: Wyszukiwanie jest obecnie tak skonstruowane, że bierze pod uwagę promień około 10% (o ile dobrze pamiętam) od odległości. Czyli jeśli ktoś jedzie na trasie 700 km, a nie ma bezpośrednich połączeń, to wyszukiwanie zwraca wynik do 70 km od miejsca docelowego bądź startowego. Ma to sens o tyle, że na długich trasach pasażer ma większą elastyczność pojawienia się na miejscu zbiórki - sam jestem w stanie dojechać do 50 km