Wpis z mikrobloga

#fotografia #sprzet #aparatfotograficzny #canon #nikon #lumix #sprzetfotograficzny

Cześć, zbliża się komunia mojej siostry więc chce jej kupić aparat fotograficzny. Większych wymogów nie mam. Brak jakichkolwiek uprzedzeń do firm. Budżet około 700-800zł jeżeli będzie godny uwagi mogę dorzucić maksymalnie do 1000zł.

Użytkowany będzie przez młodą osobę jak i również przez rodziców. Nie znam się totalnie na fotografii wiec nie wiem co powinienem mieć taki aparat. Wiem ze mógłby mieć zapis zdjęć w RAWie to czasami by sie je wypiękniło w Lightroomie.
  • 11
@PiotrokeJ: zależy czy siostra che mieć ładny dziewczyński czy taki co wygląda jak lustrzanka, czy chce filmiki w ful hd itp. do nauki fotografi: "łapania bakcyla" i do cioci na imieniny każdy z nich jet więcej niż super.
@PiotrokeJ: Samsungi odradzam, to martwy system. Oficjalnie powiedzieli, że wycofują się z rynku foto. W tej cenie polecałbym jednak jakiś zaawansowany kompakt, który twoja siostra będzie mogła wszędzie zabierać ze sobą.
Sprawdź Nikona S9900 i Olympusa Stylus SH-2.
@PiotrokeJ:
Odradzam. Aparat kompaktowy zawsze się przyda. Jeżeli siostra wciągnie się w fotografię to zanim wykorzysta możliwości kompaktu w 100 procentach zdąży już odłożyć (z pomocą rodziców czy twoją) na coś lepszego i ewentualnie z wymiennymi obiektywami. Jeżeli natomiast nie wciągnie jej to jakoś szczególnie to taki aparat tylko leżał by i się kurzył, bo nikomu nie będzie chciało się go nosić ze względu na to że nie zmieści się w
@PiotrokeJ: @siejacy:
no bezlusterkowiec z obiektywem typu pancake jest mniejsszy od niejednego kompakta, a jakość otrzymanych zdjęć będzie napewno lepsza niż z kompakta.
kupowanie kompakta w czasach apartów 8-13mpx w komórkach mija się z celem, w dodatku beznadziejność matryc/obiektywów wielu z nich może raczej zniechęcić do fotografii niż zachęcić, już nie wspominam o braku podstawowych trybów PASM w większości kompaktow i tragicznym ostrzeniu ręcznym jeśli wogole jest dostępne...