Aktywne Wpisy

Smartek +4
Polećcie jakiś fajny (może jakiś niezbyt oczywisty?) #serial do obejrzenia, nie musi być najnowszy, ale też żeby nie była to jakaś staroć sprzed 20 lat. Z ostatnich, które oglądałem i które mi się podobały to W Powietrzu, Rozdzieleni, From, The Last Man on Earth. Większość hitów typu Lost, Fargo, True Detective czy Breaking Bad widziałem. #seriale #coobejrzec #pytanie

PakaBaka +88
Kup auto za 50 000zl w salonie w 2008r.
Używaj 10 lat, dbaj, serwisuj, remontuj
Sprzedaj za 20 000 zł w 2018r. (równowartość 15 500zł w 2008r).
Kolejna osoba jeździ 5 lat
Sprzedaje za 12 000 w 2023r. (równowartość 8600zł w 2008r.)
Kup mieszkanie za 600 000 w 2008r.
W 2023 jest warte 1 120 000 (równowartość 648 000 w 2008r.)
Właśnie dla tego potrzeba silnych regulacji na rynku mieszkaniowym – bo
Używaj 10 lat, dbaj, serwisuj, remontuj
Sprzedaj za 20 000 zł w 2018r. (równowartość 15 500zł w 2008r).
Kolejna osoba jeździ 5 lat
Sprzedaje za 12 000 w 2023r. (równowartość 8600zł w 2008r.)
Kup mieszkanie za 600 000 w 2008r.
W 2023 jest warte 1 120 000 (równowartość 648 000 w 2008r.)
Właśnie dla tego potrzeba silnych regulacji na rynku mieszkaniowym – bo





Mam listę ze zbiorem kwadratów, które latają po ekranie i chodzi o to, żeby się od siebie odbijały w miarę normalny sposób.
Mam kłopot żeby po pierwsze opisać same wartości pozycji, bo jeśli w liście jest np.
listakwadratów = [kwadrat, kwadrat, kwadrat....] no to pozycje są np. (kwadrat.positionx, kwadrat.positiony). Nie wiem jak potem walczyć z tym odbijaniem, bo nie mogę zrobić warunków np.
if kwadrat.positionx == kwadrat.position_x itp.
Po drugie zastanawiam się jak zrobić to choć trochę realistyczne odbijanie, żeby jak jeden leci np. (-5, 2) a drugi (1, 5) to żeby odbiły się od siebie odpowiednio.
Nie mogę znaleźć żadnych ciekawych tutoriali w tym temacie. Jedynie co piłeczka odbijająca się od ściany, ale to jest proste i mnie nie urządza.
Czy ktoś może podrzucić jakąś radę? Już myślałem, że kwadraty będą latać zawsze z tą samą prędkością x i y, co sprawi, że będą latać pod kątem 45 stopni i to bardzo ułatwi sam model odbijania ich od siebie.
#naukaprogramowania #python
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Ogólnie znalazłem taką stronkę: http://gamedevelopment.tutsplus.com/tutorials/when-worlds-collide-simulating-circle-circle-collisions--gamedev-769 i spróbuję coś tu powalczyć, bo wygląda dokładnie na coś takiego o co mi chodzi.
Komentarz usunięty przez autora
@lukasz1985m: ...
delta = 3 #raczej blisko 1
for ki in listakwadratow:
.for kj in listakwadratow:
..if ki == kj:
...continue
..if abs(ki.x - kj.x) < delta:
...if abs(ki.y - kj.y) < delta:
....blisko_kolizji()
Jak masz dużo kwadratów, to można podzielić ekran na mniejsze kwadraty (prostokąty) i wtedy przeszukiwać na okoliczność kolizji tylko obiekty z tych samych kwadratów (kawałków ekranu).