Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki( ͡° ͜ʖ ͡°)

Rozglądam się za pierwszym, własnym samochodem. Hatchback, raczej 5-cio drzwiowy, do 15k polskich złotych.

Pierwsza myśl to #alfa147 Czytam forum #alfaholicy i jak to na forum tematycznym opinie pozytywne, ale ta ciągnąca się fama za marką daje do myślenia.

Samochód do 90% do miasta, odcinki ~10km. Każdy mówi, że przy takich odcinkach wchodzi w grę tylko benzyna i TS. Z tej gammy silników najsensowniejszą jednostką wydaje się najsłabsza wersja bez wariatora.

Nie przekonuje mnie do tego silnika duże spalanie i dość wysokie spalanie w stosunku do generowanej mocy.

I tak oto zacząłem czytać o JTD do miasta. 99% osób napisze że diesel do miasta to samobójstwo i narażanie się na dodatkowe koszta. Jedyne co mnie martwi to jak bardzo dwumas będzie dostawał po dupie w korkach (oczywiście szanując go na maksa)
O nagrzewanie silnika się nie martwię bo przy porządnym termostacie czas podobny do benzyny.
O turbinę się nie martwię bo od razu będzie zainstalowany turbotimer a do tego czasu prawilne chłodzenie turbiny po skończonej jeździe ( ͡° ͜ʖ ͡°)
EGR do usunięcia.
Klapy wirowe do usunięcia.

Biorę pod uwagę, że to kapryśna Włoszka więc i płyny będą lepszej jakości, systematycznie wymieniane.

Parę osób z otoczenia porusza się samochodami z TDI po mieście i zbytnio o silnik nie dbają.
Albo kręcą go zimnego albo szybka zmiana biegu przy 2000rpm i znów na obrotomierzu <1500rpm, silnik chce wyskoczyć a ja w kabinie słyszę szlochanie dwumasu ( ͡º ͜ʖ͡º)

I co ? I jeżdżą.

PS. NIe chce też być niewolnikiem samochodu i ze względu np. że to JTD nie podjadę 3 km bo trzeba szanować silnik i to za blisko ( ͡º ͜ʖ͡º)

#alfa #alfaromeo #alfaholicy #alfa147 #pierwsze4kola #pierwszysamochod
i wołam też #tdi bo może coś ciekawego wniosą do dyskusji.
  • 31
  • Odpowiedz
@znkk: już sam wymieniasz we wpisie kupę rzeczy o które trzeba dbać. Ładne to auto, ale jeśli nie chcesz się martwić o to wszystko to rozważ jakiegoś japończyka w tej cenie. Części są droższe, ale rzadziej trzeba się nimi interesować, więc ogólny rachunek wychodzi ma plus ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@znkk: mam alfe 147 2006 od 2,5 roku. Oprócz standardowych wymian oleju, filtrów, linki ręcznego, rozrządu i raz jakiegoś elementu zawieszenia przy kole nie miałem żadnych napraw. Od roku śmigam na gazie. Słyszałem, że problemy są ze starszymi autami, te nowsze całkiem spoko. Ale może nie mam racji tylko po prostu szczęście do auta :)

ps. Nigdy mi nie odmówiła posłuszeństwa i nie widziała lawety :)
  • Odpowiedz
@jamesbond007: Opinia częściowo bierze się z tego, że ludzie kupują alfe za 6k i wielce zdziwieni, że laweta mocno (nie twierdze, że Ty tak postąpiłeś). Zawieszenie to pięta achillesowa i z tego sobie zdaje sprawę. Chociaż też czytam, że na oryginałach jeździ się długo a na januszowych zamiennikach krótko( ͡° ͜ʖ ͡°)

@spider: Dobra instalacja gazowa koło 2,5k więc jeżdżąc po mieście to jakieś
  • Odpowiedz
@znkk: JTD w tych 147 są bez dpf, więc w mieście dostawać będzie tylko dwumas. Wadą 147 jest dość słaba podłoga, więc to trzeba sprawdzić przy zakupie. Poza tym silnik nie do #!$%@?. Jeśli TS to faktycznie najlepiej 1.6 bez wariata, mocy może nie jest uber dużo, ale do miasta starczy. Spalanie z LPG też nie jest tragiczne, a znaleźć w LPG to żaden problem.
  • Odpowiedz
@znkk: Jeżdżę 1.9JTD (115KM) od 5 lat, samochód z początku produkcji 2001. Pierwsze 4 lata to były większe trasy, potem zmiana pracy i przez ostatni rok po 3-4 km dziennie w jedną stronę do pracy i z powrotem i czasem w weekend jakiś większy wyskok. Jeżeli kupisz dobrze utrzymany egzemplarz, a nie jakiś szrot to będziesz zadowolony. Jedynie zawieszenie potrafi być irytujące, bo dość szybko części wymiękają. Dwumasę wymieniłem przy
  • Odpowiedz
O nagrzewanie silnika się nie martwię bo przy porządnym termostacie czas podobny do benzyny.


@znkk: Jeszcze nie widziałem Diesla który by się nagrzewał w czasie podobnym do benzyny.
I przy okazji jak termostat ma wpływać na rozgrzanie silnika?
  • Odpowiedz
@znkk: zapłaciłem za instalacje ok 2,5 k, do pracy mam w jedną stronę 27 km, czyli dziennie robię min 50 km. Licząc inne wyjazdy to rocznie mi wychodzi ok 30 tyś km. Policzyłem że przy każdym tankowaniu oszczędzam 50 zł w stosunku do jazdy na benzynie. Benzyny pali mi ok 8-9 l/100, a gazu 10/100 :)

Mam 1,6 benzyne
  • Odpowiedz
@znkk: Również jeżdzę 1.9JTD (120KM) z 2007, w tygodniu miasto koło 100 km, weekend trasa 300 km. W ciemno zrobiłem rozrząd, paski, wymieniłem oleje i zawieszenie na TRW (niestety dalej stuka, ale nie ma luzów), przejechałem 25k i żadnych problemów. Nie polecam kupować w Polsce. Ja sprowadziłem z Włoch, gdzie klimat jest ciepły i nie ma problemu z rdzą. Weź pod uwagę, że wymiana zawieszenia, sprzęgła czy dwumasu to grube
  • Odpowiedz