@Tr0jan: Z wodorem jest bardzo wiele problemów, metan jest lepszy - niewiele niższe isp i brak problemów jakie stwarza wodór. Następna generacja silników od spacex będzie na metan, na chwilę obecną nikt ich nie używa więc to dosyć nowa technologia.
Poza tym jest jeszcze jeden problem - wodór daje wyższe isp, ale zajmuje więcej miejsca. Falcona nie da się już bardziej wydłużyć, a szerszego nie da się transportować po drogach.
@Tr0jan: @Norwag93: Nie jestem ekspertem, ale wydaje mi się, że ma to też podłoże ekonomiczne. Produkcja nafty (czyli kerozyny właśnie) jest bardzo tania, bo jest produktem rektyfikacji ropy naftowej, bez konieczności używania uszlachetniaczy jak w przypadku benzyny czy ON.
@Tr0jan: Bo wodór trzeba skroplić, a to nie jest takie proste. Poza tym jest w #!$%@? wybuchowy, a biorąc pod uwagę, że rakieta ma lądować, to #!$%@?łaby całe lądowisko. A poza tym jest drogi.
@Hieronim_Berelek: to też, ale SpaceX nie jest jedyną firmą która interesuje się tym paliwem. Ma ono wiele zalet - czystsze spalanie, mniejsze zużycie silników, łatwość przechowywania.
#spacex
Poza tym jest jeszcze jeden problem - wodór daje wyższe isp, ale zajmuje więcej miejsca. Falcona nie da się już bardziej wydłużyć, a szerszego nie da się transportować po drogach.
Komentarz usunięty przez autora
http://90sekund.pl/silnik-na-metan-nadzieja-na-podroz-na-marsa/
https://en.wikipedia.org/wiki/In_situ_resource_utilization#Mars