Wpis z mikrobloga

@Cykuzio: nie no, wiem co oznacza ale jakie są Twoje argumenty za zmianą? ja uważam, że jeździ się na tym co producent zaleca. Jak powinno być 5W to zrób jak owsik pisze i gra muzyka. Skoro zaleca 5W, a koleś zalał 10W i jeździ no to chyba sam sobie odpowiedziałes;d
@Cykuzio: u siebie przeszedłem z 10w40 po przednim właścicielu na 5w30 zalecane przez producenta. bez przecieków.
Rozciekają się silniki które celowo były zalewane gęstym, żeby tych przecieków się pozbyć.
@Cykuzio: zależy jaki silnik. Jeżeli producent zezwala albo nawet zaleca 5W40, to zmieniaj! 5W40 na mrozie jest bardziej płynny niż 10W40, a o 15W40 nie mówię, bo tego się nie powinno stosować w ogóle (chyba, że jakieś prawdawne silniki). Jak masz możliwość zmiany z półsyntetyka na hydrokrakowany wysokiej jakości, to zmieniaj na hydrokrakowany (5W40) np. Shell Helix Ultra.
Wlej płukankę (Pro-Line Motorspülung - Liqui Moly) przed zalaniem nowego oleju.
@Cykuzio: Jeśli zmienisz na 5w40 nic się nie stanie, skoro fabrycznie taki powinien być. Poprzedni właściciel może zmienił na 10W40 po 100 kkm, bo to taka zaszłość z czasów złomu z FSO i kaszlaków.