Wpis z mikrobloga

Mirki mam problem z koparką bitcoinów ukrywającą się w procesie svchost. Obecnie na 2 komputerach w domu są niechciane koparki (zużywają gdzieś 1/4 CPU). Po ręcznym wyłączeniu procesów svchost (w menedżerze zadań), czasami trzeba to zrobić dwa razy, wszystko wraca do normy. Jednakże chce pozbyć się tego raz na zawsze. Usuwam to różnymi programami jednakże po ponownym uruchomieniu kompa problem powraca. Rozumiem, że gdzieś w rejestrze ukrywa się proces odpowiedzialny za ponowną instalację (przepraszam za mało fachowe słownictwo ale nie jestem informatykiem). Kiedyś sobie jakoś poradziłem z podobną mendą ale nie pamiętam jak to zrobiłem (głównie rozchodzi się o program który tak ładnie wyczyścił mi rejestr). #pc #komputery #wirus #malware #bitcoin
  • 16
@michael323: Jeśli svhost obciąża ci proca, to może być wirus, ale niekoniecznie kopiący BTC. Może to być także legitny, ale błędnie napisany program. Mnie takie rzeczy działy się jak zainstalowałem i odpaliłem nightly build Firefoxa.
@McGravier: Tylko na drugim całkiem nowym lapku od razu tak się zaczęło dziać po podłączeniu kompa do neta więc wątpię. Kiedyś z resztą miałem coś podobnego tylko żarło aż 95% CPU, że nie szło nie zauważyć.
@Mati365: Mam wyłączone automatyczne pobieranie aktualizacji. Z resztą widać, że nie w tym tkwi problem. Antywirusy wykrywają nawet miner'a. Tylko cholerstwo to po usunięciu znowu się instaluje.
@michael323: niedawno robiłem komuś komputer z Windowsem 7 i na czystym systemie również był problem z svchost.exe. Okazuje się, że był jakiś błąd z Windows Update i nawet wyłączenie automatycznych aktualizacji nie pomagało.

Rozwiązałem problem z pomocą tej instrukcji: http://www.wintips.org/how-to-fix-svchost-exe-netsvcs-memory-leak-or-high-cpu-usage-problems/ i chyba konkretnie Windows Update Troubleshooter mi pomógł.