Wpis z mikrobloga

#pcmasterrace #gry

Mireczki, dobrze wiecie, że na PC jest downgrade. Sprzęt rozwija się powoli, gry wyglądają zajebiście, ale tylko na trailerach, no w skrócie, chciałoby się lepiej i taniej ;)

Beta The Division pokazała jak na chwilę obecną prezentuje się jeden z ciekawszych projektów obecnie rozwijanych. Poniżej porównanie trailera z wersją beta
https://www.youtube.com/watch?v=KNP1z4OEzKA

Na temat tego czy downgrade jest widoczny czy nie są sprzeczki na internecie, dla mnie sprawa jest oczywista i grze daleko do tego co zostało zaprezentowane na E3 2015.
Nasuwa się więc pytanie... dlaczego ten downgrade występuje?
Twórcy wiedźmina tłumaczyli stan końcowy trójki jako wynikowa wielu czynników. Po pierwsze konsole, te okazały się dużo słabsze niż to na co oczekiwały studia deweloperskie.
Powód drugi trochę połączony jest w pierwszym, jednak nie całkowicie. Rozwijanie tak zaawansowanej graficznie gry tylko na jedną platformę jest zbyt drogie.

https://www.youtube.com/watch?v=bX_WePhiYHE

Mam nadzieję, że nowa wersja konsol pojawi się troszkę wcześniej i ożywi rynek gier. Bo jest możliwe stworzenie ładnie wyglądającej gry i to bez dużych nakładów. Dobrym przykładem są mody do watch_dogs, kilka poprawionych shaderów i już gra wygląda o niebo lepiej ;)
  • 17
@TheDzina: jeżeli gra ma się czym bronić, to mało kto pamięta o downgrade. Zobacz jaka była reakcja przy Wiedźminie 3, a jaka przy WatchDogs. ;) W3 dostarczył, WD niekoniecznie, "przeginając pałę goryczy". ;)
@TheDzina: postawiles pytanie z tezą... co tu dodawać. Gdyby jeszcze xbox nie byl takim padlem jakim jest to mozna by dyskutowac jeszcze ale niestety jest. Gry niedosc ze wygladaja gorzej niz na pc to maja o 20% mniejsza rozdzielczosc w porownaniu do ps4. Niestety nie ma co liczyc na nowe konsole przed 2017 rokiem napewno. Ogladalem material na gamespocie ktory mowil o tym ze na e3 2015 grano na prezentacji na
@TheDzina: Czemu jest downgrade? Z bardzo prostego powodu - optymalizacja to 'ostatni' etap developementu. Więc idzie to tak: najpierw mądrzy ludzie robią silnik i pokazują: nasz silnik potrafi to i to! I na cele ograniczonych lokacji i/lub pre-renderów na czas trailera albo bardzo wczesnego dema technologicznego nie ma problemu, bierze się na targi komputer wart 10-15 tys. złotych czy tam ile i spoko. Ale przychodzi czas gdy grę trzeba sprzedać realnym
Nasuwa się więc pytanie... dlaczego ten downgrade występuje?


@TheDzina: bo gre trzeba sprzedac. A wbrew mokrym snom pcmasterrace, niewielu z nich jest w stanie udpalic gre na Ultra w FHD nawet teraz, a co byloby gdyby wyszla wersja pierwotna.
Zobacz sobie na steam survey - padło jakim jest 970 (które za nic nie pociagneloby pierwotnej wersji W3, a i z obecna wersja srednio daje rade) - ma ledwo 4%, mocniejsze karty
@M4ks: No właśnie. Ja na przykład z różnych powodów musiałem sobie kupić laptopa i o takim wieśku czy innych nowościach sobie mogę pomarzyć*, ale właśnie dobrze, że są gry są nowe które mogę sobie przy odpowiednich opcjach graficzny odpalić na 1368x768 (albo czasami nawet, ohoho, na 1600x900) przy ~50fps (np. Rocket League). Jednak zwłaszcza poza krajami zachodniej europy ludzi bardzo często nie stać by mieć stale aktualny sprzęt do nowości, a
@AmonGoeth: Nie pamiętam przy prezentacji jakiej gry, ale złapano Microsoft ze prezentowal gry na PC, gry które były exclusive na Xbox

To ratuje gry na PC, że można podmieniać pliki konfiguracyjne :)
@TotalDisaster: > okazuje się, że grę może odpalić ~1% rynku

Dziwi mnie, że developerzy nie zostawiają "oryginalnych" opcji graficznych jako detale "mega ultra hiper (uwaga, smaży karty graficzne)"

No właśnie tylko to jest problemem, rozumiem, że konieczne jest sprzedanie gry, tylko dlaczego nie ma pozostawionych hiper ultra detali. Trochę sprawę dla mnie rozjaśniło CDP Red, którzy powiedzieli że dalsze rozwijanie projektu na hiper ultra kosztowałoby sporo więcej pieniędzy i czasu :/
@TheDzina: bo gre trzeba sprzedac. A wbrew mokrym snom pcmasterrace, niewielu z nich jest w stanie udpalic gre na Ultra w FHD nawet teraz, a co byloby gdyby wyszla wersja pierwotna.

Zobacz sobie na steam survey - padło jakim jest 970 (które za nic nie pociagneloby pierwotnej wersji W3, a i z obecna wersja srednio daje rade) - ma ledwo 4%, mocniejsze karty maja z tego co widze łącznie 2,5%.


@
*ten ból gdy tata chciał mi go kupić na urodziny i musiałem mu tłumaczyć, że jednak mi nie pójdzie ( ͡° ʖ̯ ͡°)


@TotalDisaster: Mój szwagier pożyczył ode mnie Wiedźmina 3 i mu płynnie nie działa, siostra co chwile przypomina mu że może sobie kupić kartę graficzną, ten jednak ciągle się wstrzymuje... skubany wytrzymały - ja od razu bym poleciał i kupił :D
Problem w tym, że gdyby szybszy sprzęt był potrzebny w przeciętnych cenach to tak by był na rynku i ceny jego byłby niższe.

Zresztą co tu dużo mówić, seria GTX 5XX to żadne nowości, dopiero GTX 6XX coś ruszył rynek, podobnie było z GTX7XX też niewiele wprowadziły.


@TheDzina: wracamy do problemu jako czy kura :) Ja jestem jednak zdania, ze nie tak latwo przekonac rynek do zmiany - o czym wlasnie
Zreszta tez zblizamy sie powoli do granicy mozliwosci krzemu


@M4ks: Granice krzemu dotyczą procesu technologicznego, a nie wydajności sprzętu. Przez to że zbliżamy się do granic krzemu sprzęt już nie będzie w stanie być bardziej energooszczędny i taktowany wyższą częstotliwością. Jednak w chwili obecnej wzrost wydajności uzyskuje się przez zrównoleglanie, widać to bardzo dobrz na tym grafie:
http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2014/09/DennardScaling.png

Widać, że liczba tranzystorów wzrasta w układach oraz liczba rdzeni, wykres ten tyczy
Niestety nie ma co liczyc na nowe konsole przed 2017 rokiem napewno.


@AmonGoeth: Niestety? Raczej zajebiście. Kupiłem konsole rok temu i do 2020 ma pociągnąć. A następna ma być nieznacznie lepsza od poprzedniej i dalej ma kosztować 1-1,5k. Ja jestem bardzo zadowolony z takiego obrotu sprawy.
Jednak w chwili obecnej wzrost wydajności uzyskuje się przez zrównoleglanie, widać to bardzo dobrz na tym grafie:


@TheDzina: owszem, ale przyrost ten nie jest liniowy, a w wielu miejscach jest po prostu zerowy, bo nie da sie pewnych rzeczy zrownoleglic, albo efekt jest kiepski.
Co wiecej jest to zabawa... droga, bo musisz miec de facto dwa te same "urzadzenia".
@mOOd: oczywiscie ze moje zdanie nie ma najmniejszego znaczenia tylko nawiązałem do twojej wypowiedzi która sugeruje że skoro gry się sprzedają to nowa generacja nie ma prawa bytu. O tym decydują inne czynniki. Jakkolwiek cykl życia tej generacji będzie krótszy niż w wypadku PS3 i xboxa360 tego jestem absolutnie pewien.