Wpis z mikrobloga

Jak przestawić się na tryb dzienny?
Jestem typową sową, rano nie mogę się dobudzić, a wieczorem zasypiam z ogromnym trudem. Jestem ostatnio na dłuższym zwolnieniu chorobowym i chodzę spać coraz później (3-4 rano), a budzę się z wielkim wysiłkiem koło 12.00. Na studiach, jak miałam wolne, chodziłam spać koło 5-6, a budziłam się po 13-14.
Jest to dość problematyczne, ponieważ na codzień pracuję i studiuję zaocznie, więc przydałoby się żyć w normalnym trybie. A nawet jak muszę wstać o 6.00 to dzień wcześniej nie zasnę wcześniej jak północ.
Da się to jakoś przeprogramować w oragnizmie na stałe?
#sen #problemyzesnem no i #bezsennosc bo bardzo ciężko mi usnąć ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • 20
  • Odpowiedz
@bagatela: Ja tak na studiach miałem. Nie dajesz sobie spać przed południem. Nawet w weekendy budzik mam na 8 nastawiony bo inaczej #!$%@?, a potem do później nocy dupa na fotelu.
  • Odpowiedz
@bagatela: nie chcę zmyślać, ale chyba były jakieś tabletki czy coś, co ułatwiało dostosować organizm do pory snu, stosowane głównie przez osoby podróżujące. ale co to było i czy to nie jakiś mit... nie gwarantuję.

ja bym szedł w drugą stronę, przemęczał organizm, nie spał do 12 w południe i dopieor usypiał, potem nie spał do 14 i dopiero usypiał. aż przciągniejsz do 19-20 :)
  • Odpowiedz
@bagatela: Da się, ale musisz codzienne poranne wstawanie połączyć z jakaś aktywnością np poranne ćwiczenia,bieg, medytacja czy coś innego. Zainwestuj w wysiłek fizyczny, kup sobie krople walerianowe.
Trzeba mieć zaplanowany cały dzień i wtedy łatwiej trzymać się regularnych godzin spania.
  • Odpowiedz