Wpis z mikrobloga

Mirki czy jadąc autem na trzecim czy czwartym biegu i widząc że na skrzyżowaniu jest znak STOP lub zmienia się światło na czerwone to redukujemy z czwartego biegu na trzeci, potem drugi czy lepiej na danym biegu zwalniając bez gazu do tych 1200-1500 obrotów i wtedy zmienić na luz i dojechać do tego skrzyżowania? Mi nie chodzi o spalanie, pytanie tylko czy wtedy mniej zużywa się sprzęgło i ogólnie silnik? Bo koszta sprzęgła są o wiele droższe od klocków hamulcowych. Tak wiem w szkole jazdy autem uczą inaczej

#pytanie #motoryzacja #samochody #mechanika #mechanikasamochodowa
  • 11
@adamgtx: OK, nie jest to konieczne, ale jak jedziesz czymś z silnikiem 1.3 to trochę szarpie jak delikatnie i na chwilę nie dotkniesz pedału gazu przed puszczeniem sprzęgła przy redukcji.
@Bodek: czo ty #!$%@?, kumplu. Przegazówki to w rajdach lub na moto, w aucie nie ma sensu, nie ma szarpania i nie ma znaczenia bo masz synchronizatory i jak puszczasz sprzęgło odpowiednio delikatnie to #!$%@? się dzieje. Pozdro.
@adamgtx: Wyluzuj, nie mówię żeby na sprzęgle wciśniętym kręcić silnik do odcinki, tylko delikatnie wyrównać obroty. Przy dużych różnicach prędkości synchronizator musi tą prędkość zniwelować. Jak mu pomożesz szybciej wbijesz bieg. Zresztą ja tak jeżdżę i moim zdaniem to ma sens, jak toś lubi się szarpać z lewarkiem bo mu bieg nie wchodzi jego sprawa.