Wpis z mikrobloga

Pytanie do posiadaczy #alfaromeo 159. Niestety dwa (prawa i lewa strona) dolne wahacze z przodu do wymiany, tuleje tak bardzo #!$%@?, sworznie tak bardzo #!$%@?, ja tak bardzo #!$%@?. Na jakie całkowite koszty muszę się mniej więcej przygotować, mam na myśli: części, robocizna, geometria zawieszania, coś jeszcze ?

#alfaholicy #motoryzacja
  • 16
  • Odpowiedz
@kzrr: zależy czy chcesz oryginały, czy zamienniki. Oryginały to jakieś 1400zł sztuka, TRW to około 700zł. Generalnie zalecane jest kupowanie oryginałów, bo zamienniki zwykle średniej jakości. Polecam forum.alfaholicy.org, jest obszerny wątek w temacie wahaczy. Jak nie masz uszkodzonych sworzni, to możesz wymienić same tuleje, koszt dużo mniejszy.
  • Odpowiedz
@Airen: No już nie mów, że TRW jest średniej jakości... Pojeździ bardzo długo, a koszt dużo niższy. Napisał też, że "sworznie tak bardzo #!$%@?" więc regeneracja nie wchodzi w grę.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@BQP: niczym, nie jest chyba wielkim sekretem że właśnie te wahacze nie wytrzymują specjalnie długo, do tego całkiem sporo jezdze.
  • Odpowiedz
  • 0
@kzrr: odbilo mi sie o uszy ze Lemforder probowal cos tam wzmacniac w konstrukcji wahacza, stad tez mialby byc lepszy / bardziej wytrzymaly, dlatego to pytanie :-)
  • Odpowiedz
zarówno TRW jak i Lemforder na rynku zamienników do 159 to jakiś chiński szmelc. Górne wytrzymują 5 minut, dolne trochę dłużej, ale nijak ma się to do trwałości oryginałów (na których na zachodzie wytrzymują po 200 kkm, w Polsce trochę mniej). TRW zamienniki do 159 nie mają nic wspólnego z oryginałami z ASO (inne odlewy, inne gumy). Na oryginałach z ASO są odlane literki TRW – proszę mi znaleźć takie literki na
  • Odpowiedz