Wpis z mikrobloga

Zapraszam do tagu --> #robimyfps

Siemanko!

Wczorajszy wieczór (właściwie to pół nocy) minął mi pod znakiem poprawek animacji botów. Po robocie, na świeżo chciałem wrzucić ten wpis na mirko, ale mi Internet padł ;] Ogólna idea botów opiera się na tym, że są oni zbudowani z billboardów, które wyświetlają odpowiedni materiał w zależności od kąta położenia gracza względem tejże postaci. Ufff... Ale zdanie wyszło ;] Dlaczego billboardy, a nie zwykłe sprajty? Dlatego, że nie doszukaliśmy się możliwości tworzenia sprajtów z awansowanymi materiałami w UDK. Nasze postacie składają się z trzech podstawowych map: color, normal oraz specular. Do tego dochodzą maski (obrys postaci, świecące oczy itp.). Postaci docelowo mają mieć przygotowane rendery dla ośmiu kierunków względem gracza. Póki co pierwsze dwa ludki mają tylko po cztery kierunki i jeszcze mapę kolorów w nieco starszym stylu (od czasu tworzenia trzeciego bota zmieniłem nieco podejście do tworzenia rzutów i zautomatyzowałem bardziej proces). Właśnie siedzę nad tworzeniem materiałów dla dwóch pierwszych postaci praktycznie od zera. Tym razem z ośmioma kierunkami obrotu, tak jak powinno być docelowo. Żmudna robota bo sporo rzutów jest do przygotowania (dla każdej animacji parę klatek i pomnożyć razy 4 (color, spec, normal, maski)) :P Z innych wieści: niedługo będzie gotowy minigun ;]
Pozdro!

#gamedev #gry #retrogaming #nostalgia
NukeButton - Zapraszam do tagu --> #robimyfps

Siemanko!

Wczorajszy wieczór (wła...

źródło: comment_pkeGC02Ss7IvUJ315QXrDWXKzhNj9PoF.jpg

Pobierz
  • 24
@Refusek: @patrykmajster: @KaszaGryczana: Póki co to trwają prace nad stworzeniem wersji, z której da się zrobić demko. Jak na razie jeszcze zbyt wiele rzeczy nie jest dograne, aby puszczać builda w obieg.

@jigsaw96: To jest tak jak odpisał Ci @bodzi_dzwunik: Postać celuje na wprost i tam patrzy, a rzuty są wykonane po to, że jak staniesz z boku postaci to zobaczysz faktycznie jej bok, a nie np.