Wpis z mikrobloga

@murgal: tylko pamiętaj że pastuch ma śmierdziela przy którym musisz się nawachlować żeby to nie przestawało przyspieszać, a stare dwa litry w benzynie to ciągniesz pod odcinkę
do tego w pasacie wychodzi większa masa przypadająca na jeden koń mechaniczny
  • Odpowiedz
@murgal: wersję która ma koło 115KM na pewno zjada, 130 nie sprawdzałem. A masa 1100, jeśli passat 1400. Katalogowo wersja 130 konna (najpopularniejsze są nadal wersje 115KM) łapie setkę w 10 sekund, a dopiero 131 w 9.3. Więc to jeszcze zależy od warunków i tego jak wyglądał start. Tak czy inaczej walka jest wyrównana - Vectra katalogowo 10.5. Z czego połowa pasków jeździ z dogorywającą turbiną, u mnie czas się
  • Odpowiedz
@magiczny_orangutan:

C115HP, spokojnie wystarczy żeby zaskoczyć inne auta w mieście

ogarniać w zakrętach, gdzie taka moc tylko przeszkadza niedoświadczonym (115 KM)

się zakręt pojawił, a oni już giną w lusterku (Opel Vectra 115 KM)

łapie setkę w 10 sekund, a dopiero 131 w 9.3. Więc to jeszcze zależy od warunków i tego jak
  • Odpowiedz
@Sszymon:
" ogarniać w zakrętach, gdzie taka moc tylko przeszkadza niedoświadczonym (115 KM)"
Miałem na myśli powyższy projekt (źle się na wtedy wyraziłem) , mocne auto z napędem na tył. Do nauki nie będzie zbyt dobre, przyznasz mi chyba kolego rację, bo z brakiem doświadczenia i chęcią pojechania na 100% niestety wylecimy tam gdzie auto poniesie.
Jednak osobiście uważam że lepiej jest zaczynać naukę od słabszego auta i uczyć się wykorzystywać jego parametry. Jeśli chodzi o mnie wolałbym zaczynać od słabszego auta, w którym niemalże przez cały czas jedzie się z gazem w podłodze, tutaj już można się czasem zaskoczyć. Ale o to właśnie chodzi, zdobywać umiejętności i stopniowo podnosić poprzeczkę.

"C115HP, spokojnie wystarczy żeby zaskoczyć inne auta
  • Odpowiedz
@Sszymon: pozdrówka, następnym razem będę bardziej precyzyjnie pisał, żeby nie było niedomówień.
Nie ukrywam, jeszcze wiele doświadczenia muszę zdobyć za kółkiem i w różnych sytuacjach, a na mirko można uczyć się na błędach innych gdy auto stoi już w garażu i powoli oddaje ciepło ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@magiczny_orangutan: miałem c20ne w moim pierwszym aucie z 10 lat temu (Calibra właśnie). w życiu 115konna benzyna nie przegoni choćby 110konnego tdi - starczy spojrzeć choćby na różnice w momencie obrotowym który w takim dieslu jest sporo wyższy. Mało tego, nawet zdrowe 90km z diesla poradzi sobie z takim przeciwnikiem.
  • Odpowiedz
@sir_pszemek: no to nie wiem. Może kolega coś popsuł wcześniej i słabiej przez to szedł, albo słabiej przyspieszal żeby mi przykro nie było. Mówię jak to wyglądało, chociaż masa i moc przemawiają na niekorzyść Passka. Ewentualnie Twoje NE było już trochę padnięte.
Z reszta nie traktuje jako punkt honoru wygrać z każdym, a jedynie chcę czerpać jak najwięcej przyjemności z jazdy, a ten silnik przy tej masie + nowy zawias
  • Odpowiedz
@sir_pszemek: w dieslu jest ten efekt bo niżej jest totalna dziura w porównaniu z tym co się dzieje gdy turbina się rozpędzi. W benzynie ciągnąć zaczyna koło 1.8, a uderzenie jest koło 3, chociaż łagodniejsze i dość przewidywalne, a później płynnie do 5.5-6k gdzie w zasadzie kończy dynamicznie się zbierać (chyba że to wysokoobrotowa Honda albo Rx8 z wanklem) .
Inna charakterystyka "oddawania mocy", stąd też różne preferencje kierowców co
  • Odpowiedz