Wpis z mikrobloga

Mirki!
Postanowiłem zrobić w wolnym czasie coś, co pozwoli mi się rozwinąć, i wybór padł na autorską drukarkę 3D.
Miałem trochę do czynienia z tymi urządzeniami od strony użytkownika i pomyślałem, dlaczego by nie spróbować. Ale żeby nie było za łatwo i nie był to projekt w całości odtwórczy, postanowiłem wyeliminować jeden z problemów "utrzymania ruchu", czyli spróbować wyeliminować konieczność poziomowania stołu. Co prawda widziałem drukarki w układzie delta, gdzie nie ma poziomowanego stołu, ale ja chcę spróbować zbudować trochę inną - taką "pudełkowo -ramową", coś jak to:
http://3dprint.com/wp-content/uploads/2015/05/Fan-Blade.jpg Będę próbował przy nieruchomym stole zrobić coś w stylu słupów prowadzących (takich jakie stosuje się przy stemplach na prasach) i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Z wykształcenia i zamiłowania jestem mechanikiem, więc część mechaniczna nie będzie stanowić problemu, gorzej później z elektroniką. Ale wszystko jest dla ludzi i jak się uprę, to lepiej czy gorzej, ale ogarnę.

Jeśli macie ochotę popatrzeć jak mi idzie, wspomóc dobrym słowem albo radą, a czasami się pośmiać z mojej nieudolności o postępach będę pisał pod tagiem #stark3d. Założyłem sobie, że jak najwięcej będę próbował wymyślić samodzielnie, stąd spodziewam się, że nie raz będę wynajdował koło na nowo, ale tylko w taki sposób uda mi się zrozumieć problemy i nauczyć się je rozwiązywać. Zawsze to jakieś doświadczenie, które pewnie kiedyś zaprocentuje.

I załączam zrzut ekranu z tym, co do tej pory wykombinowałem, jeśli idzie o mechanikę.

George_Stark - Mirki!
Postanowiłem zrobić w wolnym czasie coś, co pozwoli mi się roz...

źródło: comment_uRkhAfHrwF840FfbsoBRw4TqC2TgrDYG.jpg

Pobierz
  • 16