Wpis z mikrobloga

Cumple i Cumpelki,

Około dwóch miesięcy temu do mojego mieszkania zapukała kobieta podająca się za przedstawicielkę firmy Energa. Otworzyła jej moja mama i babcia. Kobieta ta, jak już wspomniałem podała się za przedstawicielkę firmy Energa i wypytywała czy licznik poboru energii elektrycznej jest na osobę żyjącą. Uzyskała odpowiedź, że tak, że licznik jest na moja babcię jako główną najemczynię lokalu. Powiedziała, że od nowego roku Energa będzie przesyłała rozliczenie miesięczne i żeby podpisać jakiś kwitek. Moja babcia akurat gotowała i miała brudne ręce, podpis złożyła moja mama ale podpisując się za babcie, będąc zapewnioną przez tą panią, że to nie jest żadna zmiana dostawcy operatora a jedynie przejście na miesięczny okres rozliczeniowy z Energą. Moja mama stanowczo zaznaczyła, że nie chce przechodzić do innego operatora niż Energa. Pani zachowywała się bardzo nerwowo.

Wczoraj, po tych dwóch miesiącach do mojej babci przyszedł rachunek na blisko 400 zł z Polskiej Energetyki PRO za pobór prądu, której pracowniczką okazała się ta pani. Moja mama została oszukana i wprowadzona w błąd. Jednocześnie ciągle jesteśmy klientami Energii bo mojej mamie coś nie dawało spokoju i wysłaliśmy do Energii maila, że być może padliśmy ofiarą oszustwa i że jeżeli do Energi wpłyną jakiekolwiek dokumenty świadczące o tym, że zmieniamy operatora prosimy o nasze bezzwłoczne poinformowanie bo nie chcemy być klientami firmy innej niż Energa.

Napisałem do firmy Polska Energetyka PRO maila z żądaniem wyjaśnienia i zerwania jakichkolwiek kontaktów z tymi oszustami. Mama nie otrzymała żadnej kopii dokumentu który podpisała. Firma zasłania się brakiem pełnomocnictw upoważniających mnie do reprezentowania mojej babci.

Co zrobić w tej sytuacji, jak z tego wyjść?

Dziękuję z góry za wszelkie informacje.

#kiciochpyta #prawo #pomocy #oszukujo #truestory
  • 10
Co zrobić w tej sytuacji, jak z tego wyjść?

Dziękuję z góry za wszelkie informacje.


@xvdx: obawiam sie, ze wyedukowac rodzicow i dziadkow, by nie podpisywali bez czytania, no bez jaj...
@xvdx: napiszcie im oświadczenie o tym, że uchylacie się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu (art. 88 KC), dodatkowo informując tamtą firmę, że w związku z wprowadzeniem w błąd zgłosiliście sprawę do URE (zgłoście). Ponadto skoro już dostaliście rachunek z nowej firmy to może oznaczać, że doszło do zmiany sprzedawcy w związku z tym konieczne jest podpisanie nowej umowy z dotychczasowym sprzedawcą. Napisz priv do mnie jak będziesz
Ile Babcia ma lat?
Jeżeli wyslalilscie maila do Energa żeby nie zgodzili się na rozwiwzanie umowy, to radzę zadzwonić do Energa, dowiedzieć się czy są dalej sprzedawcami Energii. Jeżeli są, wystarczy wtedy zadzwonić do Energetyki Pro, przedstawić się jako babcia i poprosić o dokument potwierdzający zgodę na przelaczenie lub pisemne potwierdzenie ze zmiana sprzedawcy się dokonała. Jeżeli się dokonała, wtedy poprosić o skan całej umowy i tu są dwie opcje : jeżeli
W pierwszej kolejności zadzwoń do Energa i potwierdź ze nie są sprzedawcami. Sprawy z Ure trwają długo, lepiej nawet napisać pismo do Ure i od razu wysłać skan również do Energetyki PRO.
@xvdx: możesz dowiedzieć się o tym, kto jest sprzedawcą pisząc na maila: zmianasprzedawcy@energa.pl (jest to skrzynka prowadzona przez Energę-Operator).