Wpis z mikrobloga

#gamedev #android #javascript #programowanie

Popatrzyłem sobie po javascriptowych (+html5) silnikach graficznych do gier, niby spoko, ale nie widziałem, zeby ktos zrobił coś poważniejszego niż 10 minutowe gry rodem z newgrounds, takie typowe arcade for fun. Chciałbym sobie zrobić grę roguelike albo crpg typu Knights of Pen and Paper na androida, czyli trochę bardziej zaawansowane niż flashowe klikadła. Da się coś takiego zrobić w tych javascriptowych html5 engines, czy sięgnąć po Unity3D? (trochę w Unity grzebałem już)
  • 12
@Melcma: nie wiem. Nigdy nie porównywałem wydajności Unity vs. JS. Po prostu jeśli nie celujesz w jakąś #!$%@?ą grafikę 3D tylko 2D to HTML5 powinno styknąć. Masz wtedy przenośny kod i możesz nawet sobie wersję przeglądarkową wystawić.
@mk321: ciężko mi polecić coś co nie sprawdzałem, zrobiłem sobie tutorial w Phaser, jest serio banalny, ktoś kto nie umie programować by spokojnie pisał flashowe gry, sam szukam czegoś nieco o większych możliwościach, jak coś znacie to dajcie znać
@szatkus: HTML+WebGL bardziej przenośne niż unity? To jak zrobić aplikację standalone na ps3, ps4, ps vita, xbox one, xbox 360, wii u, android tv albo na smart tv samsunga? :P