Wpis z mikrobloga

#programowanie #gamedev #csharp

Mirki, mam problem. Chyba dosyć błahy ale jakoś nie ogarniam.

Dajmy na to mam sobie skrypt w którym mam jakieś tam 3 boole:

bool controls = true;
bool zoom = false;
bool active = true;

i mam trzy obiekty z takim samym skryptem X którym chcę korzystać z tych booli, ale w którym mam IFa który na podstawie swojej jakiejś tam zmiennej oznaczającej korzysta z danego boola. np.

if(name == controlsObject)
controls = !controls;
else if (name == zoomObject)
zoom = !zoom;
else
active = !active;

No i ok. Takie coś zadziała. Ale dajmy na to że chcę często korzystać z tych opcji i takie IFowanie częste jest nieładne. Więc robię w każdym obiekcie boola STATE i coś takiego:

if(name == controlsObject)
STATE = controls;
else if (name == zoomObject)
STATE = zoom;
else
STATE = active;

i wtedy już nie wołam za każdym razem IFa żeby rozstrzygnąć jaki to przycisk tylko cokolwiek robię to operuję na STATE a ten już działa na tej wartości którą mu przypisałem.

JAK TO ZROBIĆ?!

Pierwsze co mi przyszło do głowy to REF, ale REF działa inaczej. Jak zrobić taki odnośnik? Taką referencję jakby? Jak dany przycisk nazywa się jakoś to zmienna STATE odpowiada za coś tam i wtedy operując już na tej zmiennej STATE każdy przycisk sobie indywidualnie zmienia co innego.

Wydaje się głupio błaha sprawa a nie mogę ogarnąć. o.O
  • 22