Aktywne Wpisy
owsikalfred +1204
Jako że Wykop to ogromna moc, może w takim razie ktoś będzie potrafił udzielić odpowiedzi co się u mnie odpoerdziela w #mieszkaniedeweloperskie mieszkanie odebrane od dewelopera w grudniu 2019. Od samego początku pojawiały się liczne pęknięcia na ścianach nośnych oraz suficie w łazience, co nasiliło się po budowie drugiego etapu osiedla. Jako że generalny wykonawca zaczyna coś kręcić że nie wie jak je usunąć zaczynam zastanawiać się nad wadą trwała w budynku.
JustJoinIT +119
URODZINOWE #rozdajo ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Wiecie, że w niektórych rejonach to solenizant rozdaje prezenty gościom, a nie odwrotnie? Dlatego w dniu naszych 7 urodzin uszanujemy tę tradycję i obsypiemy Was podarkami! Do rozdania mamy 7 retrokonsolek Anbernic RG35xx, abyście i Wy mogli cofnąć się pamięcią do lat młodości.
Co zrobić, aby otrzymać
Wiecie, że w niektórych rejonach to solenizant rozdaje prezenty gościom, a nie odwrotnie? Dlatego w dniu naszych 7 urodzin uszanujemy tę tradycję i obsypiemy Was podarkami! Do rozdania mamy 7 retrokonsolek Anbernic RG35xx, abyście i Wy mogli cofnąć się pamięcią do lat młodości.
Co zrobić, aby otrzymać
Moim kandydatem jest Daewoo Leganza - topowy model wśród sprzedawanych w Polsce samochodów pod szyldem tej nieistniejącej już marki, która pojawiła się znikąd w latach 90, przejęła zakłady FSO i na chwilę zawojowała polski rynek na przełomie wieków, by ostatecznie upaść z hukiem, kończąc tym samym okres prosperity na rynku nowych samochodów w Polsce. Obecnie ludzie jarają się rdzennie polskimi produktami samochodopodobnymi jak 125p, 126p, czy Polonezy przed okresem Caro, bo tym jeździli ich ojcowie, dziadkowie i wujkowie, więc nostalgia itd. Nikt nie pamięta już początku lat 2000, gdy jeżdżenie którymkolwiek z tych aut było szczytem obciachu, symbolem ujemnego prestiżu i zacofania wobec dzisiejszego świata.
Brzmi znajomo? Przypadek aut marki Daewoo pójdzie tą samą drogą, bo Nexie, Lanosy i Nubiry w równym stopniu wtórnie motoryzowały Polskę w pierwszej dekadzie kapitalizmu, co wyroby FSO w PRL-u. Różnica polega na tym, że koreańskie auta nie tkwią technologicznie gdzieś między latami 50. a początkiem 70 ( ͡º ͜ʖ͡º) i można nimi jeździć bez żadnych wyrzeczeń w kwestii komfortu czy niezawodności.
Dlaczego Leganza? Bo był to model, który mimo budżetowego wizerunku marki, pozostawał poza zasięgiem większości nabywców Daewoo. Duża limuzyna z 2-litrowym silnikiem o mocy 133 KM, bogate wyposażenie i zupełnie niebudżetowa stylizacja, która wyszła spod ręki Giugiaro. W latach świetności limuzyna kierowników w państwowych przedsiębiorstwach, dziś tani, niezawodny i wygodny samochód za grosze, a jutro? Moim zdaniem jaktajmer.
#samochody #daewoo #youngtimer i zawołam jeszcze #autozakupowapomylka, bo trochę ludzi wciąż go śledzi, a skoro się naprodukowałem parę akapitów, to może będą chętni przeczytać
@Sepang: Daewoo to był czebol powstały 22 marca 1967. U nas zwyczajnie stał się znany dopiero w latach 90.
@Sepang: o widzisz, jednak nie wszystko odsubowałem (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Moja propozycja pewnie nie będzie szczególnym zaskoczeniem, ale chyba się nadaje.
Czy Leganza nadaje się na jaktajmer alert? Trudno mi powiedzieć, bo sam Złomnik nie
@Sepang: Trudno lepiej to ująć. Fakt, raczej nie był to spójny cykl artykułów jak z jakiegoś zagranicznego miesięcznika, ale każdy wpis mogłem czytać tam i z powrotem. Nie spotkałem się wcześniej z tak sugestywnym i błyskotliwym sposobem pisania o historii "bardzo najnowszej". Czymś,
AR 156. Szczególnie wersje z V6 pod maską (GTA już powoli staje się samochodem kolekcjonerskim).
Obecnie jest ich sporo na drogach, ale większość już jest jedną nogą w grobie bo mało kto zapłaci równowartość auta, lub jego wielokrotność, żeby przywrócić swój egzemplarz do idealnego stanu, lub w takim go utrzymać przez kolejne 5-10 lat.
A samochód w moim odczuciu bardzo ładny i świetnie się prowadzi.
Dziś już dużo rzadziej spotykana niż kilka lat temu.
podobno w Niemczech na targach klasyków częstym widokiem są idealne Calibry wystawiane za całkiem grube pieniądze
szał na to auto w Polsce wśród dresów zaczął się chyba jeszcze w latach 90, a wygasł ostatecznie dopiero gdzieś koło 2008-2009, gdy tuning został zastąpiony przez tzw prestiż na liście priorytetów wśród najniższych warstw społecznych z prawem jazdy i 10k zł na samochód