Wpis z mikrobloga

Pesy – w odróżnieniu od pojazdów skoda nie są przypisane do konkretnych relacji i MPK może je użytkować na różnych liniach.

@2403: ale najprawdopodobniej 23 i 33 beda obsługiwać
NFM, ESK, Hydropolis, World Games,


@ponton: Uważasz to za zmarnowane pieniądze? Jak, dlaczego bo ja uważam że wręcz przeciwnie. Proszę, przedstaw swoje argumenty.
@Gostek: Tak, bo:

- ciągle nie ma tramwaju na Nowy Dwór i trzeba stać w korku na Strzegomskiej; Dutkiewicz zaproponował durny metrobus (który też stałby w korku, ale zaraz za Strzegomską), bo "nie ma pieniędzy"
- ciągle nie ma tramwaju na Psie Pole; Dutkiewicz zaproponował jakiś śmieszny autobus do stacji kolejowej Wrocław Psie Pole, bo tramwaj "za drogi"; oczywiście kolei miejskiej też nie ma, bo "nie ma pieniędzy"
- ciągle nie
@ponton: Ok, czekaj bo poczułem się jak podczas debaty przedwyborczej. Wymieniłeś punkty na co nie ma pieniędzy. A ja pytałem, dlaczego uważasz że pieniądze na te cztery inwestycje poszły w błoto. Rozumiem, że według Ciebie są zmarnowane bo mogły iść na coś innego? Czyli na przykład zamiast Narodowego Forum Muzyki bardziej potrzebny Wrocławiowi jest tramwaj na Psie Pole? Myślałem, że napiszesz coś ciekawego, szczególnie że część z tych punktów jest "z
Też bym chciał żeby każda kamienica miała centralne a w jezdni nie było żadnej dziury ale nie uważasz że to trochę nierealne?


@Gostek: Co jest nierealnego w równych ulicach i podłączeniem kamienic do centralnego?
@marcin_k: W równych ulicach: koszt inwestycji oraz koszt obsługi. Chyba tylko Emiraty mogą sobie pozwolić na to żeby w ulicy nie było żadnej dziury.

W ogrzewaniu: Przede wszystkim koszt oraz celowość. Wiem że niektóre kamienice same decydują się na podłączenie instalacji grzewczej - są to w większości mieszkania własnościowe. Problem dotyczy kamienic gdzie w większości znajdują się mieszkania komunalne, a trochę ich jest. Podłączenie jednej kamienicy to średnio koszt kilku milionów
@Gostek: Nie mówię, że te projekty które wymienił @ponton są marnotrawstwem (przynajmniej niektóre), ale na pewno są niegospodarnością. Wrocław ma strasznie zaniedbaną komunikację zbiorową. Już porównując do Warszawy jesteśmy daleko w tyle, a co dopiero z miastami zachodnimi. Ja wyobrażam sobie równe ulice. Nawet nie muszę sobie wyobrażać bo czasami jeżdżę na zachód. Jeśli chodzi o kamienice: średni koszt podłączenia kamienicy do sieci ciepłowniczej jest znacznie mniejszy - do tego Unia
@marcin_k: Chodzi Ci o projekty w pierwszym czy drugim poście? Jeżeli o te w pierwszym to specjalnie nie cytowałem wszystkich bo nie wszystkie są gospodarne tak jak np. WKS. Cieszę się że miasto uratowało klub ale co się dzieje do tej pory to trochę nie jest ok. Cieszę się jednak że powstało NFM, czy że będziemy mieć World Games, że będziemy mieć turystów, że powstał nowy punkt na mapie kulturalnej. To
@ponton: Nie powiem, jestem pod wrażeniem. Sam robiłeś te wyliczenia? Bo niby wszystko logicznie przedstawione ale:
koszt torowiska 7,13 km na Nowy dwór: 110,8 mln zł (15mln zł per kilometr)
koszt remontu Krakowskiej (1,4 km): 60 mln zł (42mln zł per kilometr)
koszt remontu Nowowiejskiej (1km): 25 mln zł (25mln zł per kilometr)
Widzisz gdzieś tu zgrzyt ( ͡° ͜ʖ ͡°) ?

Poza tym, nie jestem pewien