Wpis z mikrobloga

Mirki, lepiej nie włączajcie smartphonów gdy w TV zaczyna się blok reklamowy. Część reklam emituje ultradźwięki, które są odbierane przez apki na telefonach/tabletach i na tej podstawie firmy wiążą wasze profile "upodobań" z różnych urządzeń. Nasł#!$%@? ponad 67 aplikacji (mają wbudowany odpowiedni kod od firmy SilverPush, pomysłodawcy tego przekrętu), a ofiarami ultradźwiękowych reklam padło już 18 milionów smartphonów. Szczegóły tu:

http://niebezpiecznik.pl/post/uwaga-na-nieslyszalne-reklamy-reklamodawcy-wykorzystuja-ultradzwieki-do-tajnej-komunikacji-pomiedzy-telewizorami-a-smartphonami/

#ios #android #security #bezpieczenstwo #marketing
niebezpiecznik-pl - Mirki, lepiej nie włączajcie smartphonów gdy w TV zaczyna się blo...

źródło: comment_4jC9MfECfj3IWRKM8zdL1wTjFwB3yHYi.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
W artykule także o tym, że Instagram i Facebook nasł#!$%@?ą co mówicie, kiedy scrollujecie zdjęcia lub wpisujecie treść statusu. Słowa są rozpoznawane i wykorzystywane do profilowania reklam.
  • Odpowiedz
@Krawwo: tu chodzi o coś innego. Jak już ci się zdarzy oglądać TV, to zapewne jak każdy normalny człowiek gdy zaczną się reklamy odpalisz telefon i napiszesz na jakimś czacie (FB?) "ale urwał!". Kiedy będziesz pisał status, apka odbierze ultradźwięk z reklamy, i do twojego profilu behawioralnego dopisane zostanie "ogląda Breaking Bad", na podstawie czego zaczniesz widzieć reklamy importowanych z Czech czekolad z marihuaną, albo co gorsza, odwiedzi Cię dzielnicowa
  • Odpowiedz
@fervi: ciężko powiedzieć, gdzie one są. Niestety ani CDT ani SilverPush nie ujawniają listy klientów. Ale być może któraś z 12 agencji które mają ich obsługiwać odpowiada też za Polskę... Niewykluczone, że jakaś reklama w oryginale (tj. z tym sygnałem) poleci w Polsce. Nie sądzę, żeby nasza KRRiT to w jakikolwiek sposób monitorowała/wykrywała.
Burza w sieci związana z tym tematem dopiero się zaczyna -- pewnie za kilka dni ktoś ujawni
  • Odpowiedz