Wpis z mikrobloga

Z cyklu praca u ISP.

Jest 13, a ani razu telefon nie zadzwonił ( )

Za to koleżanka z biura miała ciekawą przygodę dziś.
Wpadł do niej byznesmen, że on chce zapłacić zaległy abonament. No ok, usłyszał kwotę czyli kwota za miesiąc x ilość miesięcy = suma do zapłaty i teraz zaczęło się najciekawsze.
- Jakim prawem mam płacić abonament za cały miesiąc jak przez 2 tygodnie nie miałem go z waszej winy?
- Ale jak to z naszej winy?
- No bo wy mi zablokowaliście
- No bo pan się nie wywiązał z warunków umowy
- Ja się nie wywiązałem?!
- No nie zapłacił pan w terminie to nie miał pan dostępu do internetu
- No nie zapłaciłem bo go nie miałem
- Nie miał pan bo pan nie wywiązał się z terminowej wpłaty
- Ale czemu mam płacić za te 2 tygodnie jak nie miałem dostępu i nie korzystałem?
- Ale nie miał pan z własnej winy, nie z naszej, jakby to było z naszej to nie ma problemu, ale nie miał pan na własne życzenie
- To jest niezgodne z konstytucja
- Ale korzystanie z usług za które pan nie uregulował płatności jest zgodne, tak?
- Niech pani nie będzie taka mądra, zobaczycie, spotkamy się w sądzie! Ja tego tak nie zostawię! Jak wrócę do domu to mam mieć internet!
I wybiegł z biura.

#pracbaza #humorinformatykow #studentprawa #pracauisp - obserwuj po więcej

  • 52
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@DemptD: Nie do końca to co jest w regulaminie i co podpisał klient jest wiążące, jeśli dana klauzula znajduje się w rejestrze klauzul niedozwolonych to jest nieważna. Przykładowo klauzula 422:

W przypadku nie uregulowania należności abonamentowych w terminie Operator zastrzega sobie

prawo do odłączenia usługi DDI Abonentowi do czasu uregulowania zaległych należności bez

zaprzestania naliczania należności bieżących"
  • Odpowiedz
@lasic01: Nie wygra. Tak jak pisał ktoś wyżej, każdy operator ma dokładnie to samo w regulaminie. Skoro nie płacisz za usługi blokada jest zakładana Z TWOJEJ WINY. Ty nie masz internetu bo nie płacisz za internet - jeśli byś regulował to byś mógł korzystać. Koszty utrzymania linii operatora i często jego zobowiązania wobec innych (przecież on też skądś bierze łącze) nie zatrzymują się w miejscu dlatego że Pan Kowalski próbuje robić #!$%@?ę z logiki.

A tak naprawdę wszystko jest zapisane w umowie albo w regulaminie. Jeżeli jest zapis o blokadzie i normalnych opłatach i klient podpisał to sobie może iść do sądu i nie wygra tego a jeszcze zapłaci za koszty sądowe.

Niestety pracowałem swego czasu w TP jeszcze kiedy nie była Orange i wiem jak to wygląda a ludzi którzy wychodzą z takiego założenia jak przykładowy Pan Kowalski (czyli. plumkają się a nie czytają co podpisują) wbrew pozorom jest
  • Odpowiedz
@SC10n: nie ma znaczenia co jest napisane w regulaminie, jeśli zawiera on klauzule abuzywne. A tak jak @Nawry podał, ta klauzula jest w spisie. Tzn możesz sobie napisać co chcesz, ale nie będzie to dla nikogo wiążące.
  • Odpowiedz
@lasic01: Trzyletnie moje doświadczenie w TP mówi co innego ale nie zamierzam się z Tobą sprzeczać. Napisałem jak ja tego doświadczyłem a troche tych klientów było. ps. Po sprzedaniu długu windykacja nalicza zgodnie z prawem swoje odsetki więc ten dług jest potem jeszcze większy.
  • Odpowiedz
@SC10n: widocznie nie trafiliście na jakiegoś upierdliwca, bądź kontrole. ewentualnie zawieszaliście usługę i opłaty przedłużając czas umowy lub mieliście to inaczej rozwiązane.
  • Odpowiedz
@lasic01: Była zakładana blokada, zawsze był czas żeby się dogadać, jeśli klient nie chciał się dogadać dług był sprzedawany a umowa wypowiadana.Nigdy jednak na czas blokady windykacyjnej opłaty za abonament nie były wstrzymywane. Wszystko było w umowie którą podpisał klient - czyli godził się na takie warunki. Zdziwiłbyś się jak wiele osób nie czyta tego co podpisuje.
  • Odpowiedz
@SC10n: podejrzewam, że 90% jak nie więcej. ale też większość ludzi jak nie płaci, to nie ma ochoty się jeszcze wykłócać o blokady. Może być też, że ta klauzula dotyczy wyłącznie dostępu do internetu, a TP wyłączała usługę telefoniczną, "przy okazji" blokując internet.

@rolfik_r1: a to się zgadza :).
  • Odpowiedz
Trzyletnie moje doświadczenie w TP mówi co innego ale nie zamierzam się z Tobą sprzeczać.


@SC10n:

operatorzy telekomunikacyjni zakladaja blokade polaczen wychodzacych platnych0, dalej swiadczac usluge polaczen przychodzcych. Blokada taka nie wplywa na mozliwosc korzystania z uslug - bo korzystac moze, ale tylko z tych bezplatnych, ktore nie powieksza jej zadluzenia.
  • Odpowiedz