Wpis z mikrobloga

#niemcy #pracbaza #studbaza #socjal
Koleżanka skończyła geografię (i trochę geoinformatykę jako dodatkowy kierunek) w Niemczech i jak narazie nie może znaleźć pracy. Od początku miesiąca nie jest już studentką, więc poszła się zameldować do urzędu pracy. Socjalu nie może dostać, bo jej mąż za dużo zarabia, ale poszła na spotkanie z doradcą zawodowym z urzędu. Wcześniej znalazła jakiś kurs geoinformatyczny w Berlinie, który by jej pomógł nauczyć się kilku rzeczy, których brak zawsze sprawiał, że jej odmawiali. Jakiś tam Webdesign czy coś (nie znam się). Problem polega na tym, że kurs kosztuje 7500e plus mieszkanie tam, bo ona mieszka kilkaset kilometrów od Berlina.
Więc poszła na to spotkanie i pokazała temu doradcy ten kurs, pozaznaczała elementy kursu, które by jej były potrzebne do pracy itd. A typ powiedział... No dobra. Hehehe. Ona do niego, a co z mieszkaniem, przecież tam nie mieszkam? Więc na mieszkanie dostanie też 350e miesięcznie plus biedadietę 134e miesięcznie. Mało ale zawsze coś. Takim sposobem za dwa tygodnie wyjeżdża na trzymiesięczny kurs plus później jakaś praktyka.

Wiadomo socjalizm be itd. Ale skoro już jest, to czemu nie korzystać? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  • 9
  • Odpowiedz
@tusiatko: tak powinien wyglądać socjal, zapewnić człowiekowi rozwój i pomóc znaleźć pracę. A u nas? Kurs z urzędu pracy - wypełnianie jakichś ankiet i #!$%@? o bhp...
  • Odpowiedz
@dobrywieczor: @WujekOprawca: Koleżanka jest Polką ( ͡° ͜ʖ ͡°) Niedługo dostanie niemieckie obywatelstwo po mężu (Polak-Niemiec), ale na tą pomoc z urzędu wpływ ma to, że studiowała w Niemczech i żyje tam od kilku lat już.

@CichyBob: Dokładnie tak. Moja mama kiedy szukała pracy(nie ma niemieckiego obywatelstwa, jedynie mieszka tam już ze 20 lat) potrzebowała prawa jazdy. Urząd jej opłacił to, zdała
  • Odpowiedz
@WujekOprawca: Może Niemcy nie chcą nam wypłacać rekompensat za Hitlera, ale obywatele sobie to odbijają w takich dotacjach ( ͡° ͜ʖ ͡°)