Wpis z mikrobloga

Mireczki mam diody LED:
3.2 - 3.4V - 2szt.
3.0 - 3.2V - 3szt.
3.4 - 3.6V - 4szt.

Wszystkie mają 750mA

W najlepszym wypadku daje to:
29V / 6.3A

Pytanie jest czy istnieje możliwość uciągnięcia tego wszystkiego na jakimś jednym zasilaczu, czy rozdzielić to na 2?
Trochę się załamałem, bo mam 1x 12V DC / 5A i 1x 19.5V DC / 4.62A i niestety jakkolwiek by nie kombinować, to te 2 zasilacze nie dadzą rady pociągnąć wszystkiego (1 dioda za dużo), a używać 3 zasilaczy do 9 diod, to lekka przesada.
Macie jakieś pomysły? Z góry dzięki za propozycje rozwiązania mojej zagwózdki.

Tagi na ślepo, bo z komórki:
#pytanie #kiciochpyta #pytaniedoeksperta #elektryka #elektryk #elektronika (?) #led #oswietlenie #zasilacze #zasilanie #prad
  • 18
@grzegorzLHT: sposób podłączenia dowolny. Byle to miało ręce i nogi. Wiesz ja jestem bardzo słaby w te klocki, ba - można powiedzieć, że jestem zielony. Ale nie bardzo rozumiem jak 12V zasilacz miałby pociągnąć 29V diod w jakimkolwiek układzie (?) Jeśli masz chęć to bardzo bym Cie prosił o dokładniejsze wyjaśnienie tu bądź na PW - będę wdzięczny!
@PamParampaM: jasna sprawa - to już sobie policzę, choć czasem z dostępnością bywa rożnie :/ a powiedz mi, jak wychodzi nietypowy, np. 12,8 ohm 6W to lepiej dać 13 ohm 10W czy jeszcze inaczej? Rozumiem, ze większa moc rezystora nie spowoduje problemów (np. Słabsze świecenie) jeśli rezystacja bedzie ok?

@grzegorzLHT:
Serdeczne dzięki!
@chozi: Moc rezystora nie wpłynie na jasność świecenia, musi być większa niż obliczona moc na rezystorze, żeby się nie spalił. Rezystancję dobierz najbliższą obliczonej, jak weźmiesz większą, to będzie świecić minimalnie słabiej, a jak mniejszą to trochę jaśniej. Jak weźmiesz dużo mniejszą rezystancję, to możesz spalić diody.
@Skub4ny:

@grzegorzLHT:

@PamParampaM: