Wpis z mikrobloga

Kandydaci Kukiza w Szczecinie:

Ministerstwo gospodarki wodnej skupiające w sobie całą tematykę wodną, która jest rozproszona po różnych ministerstwach, oraz kanał wodny Odra - Dunaj, który miałby zwiększyć obroty szczecińskiego portu. Takie pomysły przedstawili kandydaci Kukiz'15.

Pierwszym krokiem ma być stworzenie ministerstwa gospodarki wodnej.

- Chcemy, żeby jeden resort zarządzał całą gospodarką morską, bo obecnie jej elementy są porozbijane po różnych ministerstwach, co nie daje możliwości sprawnego zarządzania - mówi Dawid Wojon. - Nowe ministerstwo będzie się zajmować przemysłem stoczniowym i portowym, transportem śródlądowym, rybołówstwem czy ratownictwem wodnym.

Kanał łączący Odrę z Dunajem

Priorytetem nowego ministerstwa ma być budowa tunelu rzecznego łączącego Odrę z Dunajem. Miałby on rozpoczynać się w Polsce, przepływać przez Czechy oraz Słowację i w Austrii łączyć się z Dunajem.

- Jego budowa byłaby kołem zamachowym całej gospodarki ściany zachodniej. W szczecińskim porcie przeładunek zwiększyłby się czterokrotnie - uważa Sylwester Chruszcz, lider szczecińskiej listy Kukiz'15. - To nie tylko pomysł fascynatów Pomorza, najbardziej lobbują za nim Czesi. To oni wraz ze Słowakami najwięcej zainwestują w jego budowę.

Polska miałaby zbudować ok. 100 km fragment od Kędzierzyna-Koźla do czeskiej Ostrawy. Ile by kosztowała budowa polskiego fragmentu oraz całego kanału między Odrą i Szczecinem? Kwot kandydaci startujący z list Pawła Kukiza nie chcą podawać.

Budowa jednego kilometra kanału rzecznego jest tańsza od kilometra autostrady - mówił Chruszcz.


Kukiz went full Kukiz xd Obydwa pomysły oczywiście mają sens, o kanale Odra - Dunaj mówi się już od dawien dawna i mam nadzieję, że do tego słynnego 2050 roku uda się go zrealizować. Ale teraz trzeba się skupić na podstawach - ulepszanie infrastruktury, pogłębianie toru wodnego, poprawa dostępu do portu. To się samo nie zrobi. A Kukiz o tym ani słowa, stąd widać, że jego "program" (mówię o założeniach dla woj. Zachodniopomorskiego) to tylko mrzonki i kiełbasa wyborcza.

#

#szczecin #portymorskie #kukiz #wybory
kocham_jeze - Kandydaci Kukiza w Szczecinie:

Ministerstwo gospodarki wodnej skupiaj...

źródło: comment_xlqdnjDQHhfaUMl3qWc3zDcozhF3xmOg.jpg

Pobierz
  • 8
@ex-02: Lol, nie widzisz serio "pustości" tych obietnic? Jasne, że powinien zakładać, ale oni chyba sobie nie zdają sprawy ile to wymaga zachodu. Samo pogłębienie toru wodnego do 12.5 metra to było kilka lat lobbowania i przekonywania o słuszności tego projektu, a oni tak o rzucają sobie hasełkiem o kanale Odra - Dunaj, i że kilometr kanału jest tańszy od autostrady. Zamiast tego powinni mówić o najbardziej istotnych rzeczach - tunel
@kocham_jeze: nie, nie widzę szczególnie że jak wynika z tekstu Czesi i Słowacy zainwestowali by w ten projekt. Ta inwestycja zmniejszyłaby marginalizację i zwiększyłaby budżet regionu przez co MOŻE pociągnęłaby dalsze inwestycje. Ciekawe ile chcieliby zainwestować Czesi i Słowacy w ten projekt w naszym kraju. Może udałoby się coś przy okazji załatwić z obejściem, bo ruch w regionie na pewno się zwiększył

Może się mylę, nie jestem z regionu i nie
@ex-02:

MOŻE ta inwestycja zmniejszyłaby marginalizację i zwiększyłaby budżet regionu przez co pociągnęłaby dalsze inwestycje.


Tyle że to działa w drugą stronę. Kanał na pewno powiększyłby obroty w porcie, ale najpierw trzeba port do tego przygotować. A to wymaga wielu inwestycji, których zrealizowanie zajmie pewnie kilka kampanii wyborczych. Dlatego oczywiście, warto mówić o kanale, ale jedynie w kontekście realizacji priorytetowych projektów. A obecnie nasz region jest na tyle marginalizowany, że rząd
@kocham_jeze: No właśnie pytanie czy to działa w tę stronę. Zwiększenie obrotów w porcie, mogłoby wymusić dalsze inwestycje. Myślę, że zagraniczni inwestorzy też chcieliby przystosowania portu, bo to byłoby jednym z warunków powodzenia inwestycji i działałoby na ich korzyść.

Z tunelem się zgadzam, przydałaby się taka inwestycja. Sam jakiś czas temu doświadczyłem tego co tam się dzieje i podejrzewam, że nic się nie zmieniło :)

Wszystko sprowadza się do tego, że
@ex-02: Nie wstawiałem całości, bo nie była istotna - to o opłacalności transportu rzecznego jest całkiem powszechnym faktem, natomiast jeśli chodzi o żeglowność Odry i kanał Odra-Wisła - to powinno być realizowane w pierwszej kolejności.

Według nich koszt budowy kanału to 300 mln + podejrzeam odnowa dotychczasowych kanałów.


Przeczytaj dokładnie ( ͡° ͜ʖ ͡°) 300 mln to kanał Odra-Wisła, Odra-Dunaj to dziesiątki miliardów euro.

Czy obietnica budowy