Wpis z mikrobloga

#komputery #sprzetkomputerowy #laptopy #apple #lenovo #grafika #grafikakomputerowa

hej Mirki.

Pytanie związane z kupnem sprzętu, a dokładnie laptopa.
Jestem grafikiem 2D,zawsze pracowałem na stacjonarce, ale z racji nowej pracy będę dosyć czesto zmuszony korzystać z lapka.
Ważny jest dla mnie "silny" komp, cenie komfort pracy nie cierpie kiedy coś mi muli a Photoshop coraz bardziej rozpasany;)
Nie zwracam uwagi na firmę, ale też na sprzęcie się nie znam. Jak to jest z tymi Mcbookami?
tylko bez hejtu proszę ;) Zależy mi na obiektywnych opiniach nie kieruje sie firmami. Brałem pod uwage Lenovo ThinkPada
albo własnie coś Appla bo jednak wielu grafików chwali ich sprzęt.
Przedział cenowy startuje od 4, 5 tys optymalnie, a jak się wyżyłuje i będe jadł gruz to max moge dać 6 (ale naprawde musi byc powód).
DZIEKI!
  • 27
@halfsquad: jak chcesz do pracy i chcesz poczuć różnice miedzy zwykłym windowsowej laskiem to polecam

MacBook Pro 13" 8gb ramu 128gb ssd + dysk zewnętrzny

Cena ponad 6k

Plusy to długi czas na baterii, bez fochów i prosta obsługa, wygląd, wykonanie i rewelacyjny gładzik, świetny ekran
Minusy to to ze chwile się będziesz musiał przestawiać na OS X

Nie wiem jak zaawansowane projekty będziesz robić bo być może wystarczy MacBook Air,
@wczoraj: @kmicolo: @pieczywowewiadrze:
dzięki za odpowiedzi. Nie chciałem tutaj rozkręcać gównoburzy o wyższości sprzętu jednego nad drugim ;)

@einz: no własnie duże rozmiary do druku, mam nawyk pracowania na wielu warstwach.

@wczoraj: co do preferencji, pracuje na dużych projektach, od "digital paintingu" do druku, po delikatną obróbkę wideo w Affterze. Często w tle mam odpalone po po kilka programów Illustrator, Photoshop coś do animacji. Jaki Twoim zdaniem