Wpis z mikrobloga

Mrki zaczynam uczyć się Django, zrobiłem tutorial z djangogirls, teraz zabieram się za tutorial ze strony django https://docs.djangoproject.com/en/1.8/intro/tutorial01/ jednak chciałbym zmienić domyślną baze danych SQLite na coś innego. Z tego co się orientuję (a jestem totalnie zielony) to najlepiej znać MySQL albo PostgreSQL. Decyduję się na PostgreSQL.
Zainstalowałem wg instrukcji na wiki postgresql https://wiki.postgresql.org/wiki/YUM_Installation dla Fedory 22. I co dalej? Wpisywać te wszystkie komendy w konsoli, którę są podane po zainstalowaniu postgresql-server? I wtedy juz będę mógł w Django podpiąć bazę danych, tj. dopisać do settings.py? Powiem szczerze, ze jestem zagubiony ;/
Może znacie jakiś sprawdzony tutorial / kurs dla laika jeśli chodzi o bazy danych (szczególnie mysql i postgresql, jeśli faktycznie one są najlepsze)
Albo macie inne sugestie, może pobawić się z sqlite, żeby trochę obczaić o co chodzi?

#django #python #naukaprogramowania #bazydanych #postgresql #mysql
  • 5
@kujaw: powinno wystarczyć zainstalowanie, ew wystartować sudo service postgresql start. jak nie będzie działać, to komenda po komendzie lecisz.

później:

sudo su postgres
psql
i jesteś na konsoli bazy. Tam create database i create role with password (gogle). Później szukasz w dokumentacji django jak skonfigurować bazę i ją konfigurujesz. Tadam.

Ewentualnie możesz olać teraz bazy i uczyć się samego django. W teorii mógłbyś sobie podpiąć do gotowego projektu inną bazę
@kujaw po dłuższym czasie przeniosłem się z sqlite na postgresql i powiem Ci, że a) to było banalne proste (tylko że robiłem to na windowsie, nie na linuxie), b) w samym projekcie poza settings.py nie musiałem nic zmieniać. a jak wiadomo mysql czy postgresql >>> sqlite ( ͡º ͜ʖ͡º)

I co dalej? Wpisywać te wszystkie komendy w konsoli, którę są podane po zainstalowaniu postgresql-server? I wtedy juz