Wpis z mikrobloga

  • 1
Jeżdżę citroenem z 1.6 HDI 115 i mam takie pytanie: dlaczego w silnikach HDI nie słychać tego charakterystycznego swistu turbosprężarki, który tak doskonale słychać chociażby w oplowskich cdti oraz dci w renault? Z czego to wynika? Co ma na to wpływ?
#motoryzacja #mechanika
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Android
  • 0
@soft1house: @valdo: okej, ale wobec tego w takim megane 1.5 dci 105, czy czegoś w tym rodzaju, uwarunkowania techniczne - i wysilenie, wielkość - są raczej podobne, a świszcze aż milo. Więc nadal chciałbym wiedzieć skąd różnica w "jest swist" w podobnych gabarytowo jednostkach a "nie ma swistu" w hdi.
@Deetz: nie umarłana 100% :)
  • Odpowiedz
@bafteg: tego HDI na zewnątrz też nie słychać? Możliwe, że sama turbina będzie miała inną konstrukcję po prostu. Choć mimo wszystko stawiałbym mniejsze cisnienie doładowania
  • Odpowiedz
  • 0
@bafteg: żart, jeździłem dlugo takim hdi. Zrób tak, wez sie rozbujaj do 4 biegu, otworz szybe i doprowadz do w miare malych obrotow na tej 4 tak zebys musiał zredukować do 3 i daj w pedał, na pewno usłyszysz turbinke :)
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@valdo: Piszę o odczuciach z zewnątrz i przy otwartych oknach. Wewnątrz to już w ogóle nie brzmi jak diesel i jest dobrze wyciszony. Być może jest tak jak mówisz, poczułem potrzebę zaspokojenia ciekawości w tej kwestii. Mimo że nie ma to dla mnie żadnego wymiernego znaczenia :)
  • Odpowiedz