Wpis z mikrobloga

Witam mirsy
Będąc ostatnio w Polsce odwiedziłem siostrę cioteczną, jej mąż nienawidzi PiS-u i jest wielkim wielbicielem Platformy. Przy oglądaniu TVN fakty, zaczął cos tam gadać jakie te PiS głupoty wygaduje, duda gowno, bronek bug ;) itp. Ja tam cos udając ze totalnie nie w temacie, słuchałem sobie co on tam mówi. Po prostu nie mogłem wytrzymać co za głupoty tak inteligenta, na wysokim stanowisku osoba wygaduje.. Zaczęło sie od emigracji, ze za czasów rzadu PiS wyemigrowało najwiecej osob. Gowno, dupa. Nie interesując sie tym tematem widziałem ze taki sam poziom od 2007 aż do 2009 roku sie prawie utrzymywał. Fala po prostu uderzyła w 2007 ale utrzymywała sie prawie na tym samym stopniu przez 2 lata, stopniowo przed rokiem 2007 wzrastało. Po za tym państwo to nie jest sklep spożywczy, cały proces pogorszenia sie sytuacji w państwie trwa długi czas. Pózniej zaczął chwalić jakie piękne autostrady PO wybudowało ( Pieniądze wiadomo skąd ;) do tego dziesiątki afer przy tym towarzyszących. Generalnie cisnął jaki to PiS gowniany a PO bogowie, jakie piękne drogi pobudowali. Miałem ogromna chęć wejść w dyskusje ale wiem ze nie żadne argumenty by nie przemówiły. Tak sie dziwie dlaczego ludzie tak tego PiS-u nienawidzą mocno ? Czy oni cos zrobili ? Ledwo zdążyli usiąść na stołek to od razu spadli z niego. Generalnie do PiS-u nie mam nic. Z prostego powodu, jeszcze nie pokazali jak naprawdę rządzą. A PO buraków bym skopał po mordach za arogancję, krętactwo, zdradę własnego narodu oraz złodziejstwo oczywiście. Oglądajcie dalej TVN lemingi i głosujcie na PO. Pozdro

#jppo #polityka #story
  • 15
@Maraca:
PIS nie zbudował autostrad bo fundusze eurpejskie ruszyły od perspektywy finansowej 2007-2013 jak się zaczęło owe rozdanie budżetowe. Wcześniej dostawaliśmy ochłap bo weszliśmy do UE
Ten twój zięć to kompletny debil bo PO realizowało nie mniej, nie więcej tylko plan budowy szybkich dróg zrobiony przez PIS, który na to środki w PE pozyskał. Kij z tym, ze półsektora budowlanego zbankrutowało na podwykonawstwie przy budowach dla niemieckich firm które wygrywały przetargi
@KaczorDolan: kolego pracuje w tej branży blisko 10 lat i wiem że gadasz bajki. jeśli chodzi o podwykonawców to bankrutowali często dlatego że janusze biznesu chcieli zaoszczędzić. I tak: podwykonawca powinien być zgłoszony i wtedy nie ma możliwości nie zapłacenia mu a wręcz często trzeba najpierw zapłacić podwykonawcy zanim dostanie się pieniądze, a druga opcja to podwykonawca pracuje na "czarno" i nikt o nim nie wie (często pod logo głównego wykonawcy).
lat


@marcinnet: dobrze zacząłeś.

Jestem prawnikiem i .....
Nie, bankrutowali przez to, że przetargi zgarniały duże firmy zachodnie lub słupy i ucinały duza częśc kasy. Potem podnajem podwykonawców, którym w dodatku spóźniali sięz płatnościami. Chya mało się sprawą interesowałeś bo swego czasu byłą gównoburza straszna. Firmy słupy twierdziły, że nie dostały kasy z ministerstwa. Ministerstwo pisało, że już dawno poszedł przelew. I rózne inne dziwne akcje.
Nikt nikomu nie płacił z
@KaczorDolan:
1.jeśli chodzi o wadium to zgoda ale wadium jako wadium ma swoje uzasadnienie i tu chyba nie ma wątpliwości?
2.Nikt podwykonawcy nie zmuszał do roboty za małe pieniądze. Pracuje w firmie która jest raczej średniej wielkości bywa podwykonawcą i najmuje podwykonawców i wiem jak to działa. Często podwykonawca bierze więcej za jakąś robotę niż zgarnia firma.
3. Pracuje na 3 zadaniu z kolej to jest jakieś 6 lat już gdzie
@marcinnet: 1. Tak ma. Jesli się chciało wprowadzic pośredników z kapitałem to ma xd
Zauważ, że Autostrady i Ekspresówki są jednymi z najdroższych w europie. Nie najdroższymi ale jednymi z najdroższych. Natomiast siła robocza jest jedną z najtańszych. Pomijam tu fakt, że autostrady na zachodzie są budowane 3 pasmowe a nie 2 jak u nas. Do tego bardzo często ilość podkładu jest nieadekwatna do tej na zachodzie. Jak jest pół metra
@KaczorDolan:
1.jeśli chodzi o wadium to opowiem ci przypadke z mojego podwórka. Jeśli wadium jest niskie to startujące firmy się dogadują że jeśli różnica między zwycięzcą a drugim jest duża to ten pierwszy się wycofuje, drugi oddaje mu wadium i dorzuca coś na pocieszenie. W ten sposób po dupie dostaje zamawiający czyli ty i ja. Dochodzi do takich sytuacji że syn z ojcem mają dwie firmy i tak sobie rozgrywają przetargi.
@marcinnet: firmy nie spijają bo spijają Ci co zgarniają przetargi. Teraz mamy często doczynienia z tym, że wielkie firmy budowlane z całej EU zachodniej golą duza część przetargów a potem szukają podwykonawców.
To ja już wole, żeby mali cwaniacy w polsce zarobili niż połowa dotacji wracała do szkopów. Jak mały cwaniak się wycwani to chociaż z tej kasy korzysta polaczek robaczek i zostaje ta kasa u nas. Nie bez kozery sięmówi,
@KaczorDolan:
1. ale kto zgarnia przetargi jak nie firmy? To są firmy typu Skanska, Strabag itp które wygrywają ale co w tym złego że biorą podwykonawców? To tak jak mieć pretensje do hurtowni że zarabia na pośrednictwie między producentem a sklepem. Ale wiesz że w tych dużych firmach na budowach pracują Polacy a nie Niemcy? i mowie tu o kadrze typu kierownik budowy a nie tylko robotniku.Te duże firmy są w
@KaczorDolan: https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0CCwQFjADahUKEwik-O79q5zIAhUMDSwKHbUpBL4&url=http%3A%2F%2Fwww.gddkia.gov.pl%2Fpl%2Fd%2Ff123ea1123523e1e6cfd3d5a41a7701e&usg=AFQjCNEtwe6GWtln4FiqloC_XC3ztuIV7w&bvm=bv.103627116,d.bGg
paragraf 5 pkt. 4

Do faktury wystawionej przez Wykonawcę załączone będzie zestawienie naleŜności dla wszystkich Podwykonawców wraz z kopiami wystawionych przez nich faktur będących podstawą do wystawienia faktury przez Wykonawcę. Zapłata naleŜności dla Wykonawcy będzie dokonywana przez Zamawiającego po przedstawieniu dowodu rozliczeń za poprzednie wykonanie zakresu zleconych robót z podwykonawcami


Pierwszy lepszy SIWZ przetargu dla GDDKiA. Nie znajdziesz przetargu na jakąś większą sume powiedzmy powyżej 1ml żeby nie było
@marcinnet: razej pierdzielisz na zasadzie teoretycznej
Dla przykładu podam Ci jak sę robi drogi w lublinie w mieści. Jak się je remontuje. Stawia się nowe krawężniki o 15 cm wyższe a potem nalewa się zupy po której przejeżdża się walec. Droga gotowa...

Ty idealizujesz a ja piszę jak wygląda praktyka. Poczytaj sobie o autostradzie w poznaniu jakie jaja były zaraz po oddaniu. Co z tego, że polacy pracują jak dajmy na
@KaczorDolan: to o czym mówisz to jest remont. I co w tym złego że tak się robi? Nie rozumiem? W każdym mieście na świecie się tak robi?
Można oczywiś cierozebrać starą drogę ale skoo jest możliwość podniesienia to tylko lepiej.
Bzdury gadasz, żaden wykonawca nie zgarnia 35% zysku, nie ma takich przetargów. Gadasz teoretycznie bo gdzieś ktoś tak napisał. A ja w tym siedzę i wiem jak to wygląda. A e
@marcinnet: #!$%@?, jak ty nic nie rozumiesz. Przecież dokłądnie to napisałem, że jakby te firmy zarabiały to te drogi były by porządne a nie zarabiają bo jest nad nimi pośrednik, który zgarnia śmietane i firmaa która jest przez niego podnajęta dodatkowo by wyjść na swoje musi robić tanio.