Wpis z mikrobloga

@JCash: Żeby to był tylko króciec ze starości :) nie napisałeś ,że sprawdzałeś czy górny wąż idący do chłodnicy jest twardy gdy silnik chodzi lub po przegazowaniu. Po tym podobno też można rozpoznać upg. Szerokości cumplu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@JCash: Aby wykluczyć uszczelkę pod głowicą zrób test na obceność CO2 w układzie chłodzenia, mogłeś też mieć źle odpowietrzony układ lub gdzieś jest nieszczelność i się zapowietrza. Inne rzeczy które mogły mieć na to wpływ (za jakis czas moze sie powtorzyc bo widocznie nie zepsulo sie do "konca") to termostat, pompa wody, wntylator chlodnicy (wisko), jeżeli masz gaz to reduktor mógł puścić bombę z gazu w układ chłodzenia i momentalnie wywalilo
@JokerBonifacy: dzięki za zainteresowanie.
Dziś po dłuższej trasie sprawdziłem wąż i 'miękkość' jest w standardzie. Nigdy mi się nie zagrzał samochód powyżej 90 st. Nawet w tych letnich upałach w krakowskich korkach. Nie mam gazu oczywiście, więc ten problem odpada. Wszystko wydaje się tak jak powinno być, a problemem jedynie był wyrobiony plastik i chwilowe dojechanie do granic.
@JCash: Oczywiście to mogla być jedyna przyczyna ale na Twoim miejscu dla świętego spokoju sprawdziłbym tym testem uszczelkę pod głowica, koszt niewielki.
A jak wyrobił się ten plastik to sprawdź sobie jeszcze stan plastiku zbiorniczka wyrównawczego żeby przypadkiem nie popękał.
PS.
Zpomnialem wczesniej dodac, ze przyczyna takiego stanu moglby byc rowniez korek zbiorniczka wyrownawczego (uszkodzony lub zle dokrecony)
@JokerBonifacy: zrobię ten test jak najszybciej, oczywiście. Sprawdzałem dziś też po trasie zbiorniczek i żadnych wycieków i okolica też suche. W ogóle to zbiorniczek ma technologiczny otwór koło nakrętki (do odpowietrzania?), muszę się temu jeszcze przyjrzeć.
Już z domu zadzwoniłem do serwisu i mi powiedzieli, że trzeba wszystko wymienić (wszystkie przewody, włączenie z metalowymi i mogą mi uziemić samochód do 3m-cy, bo nie ma takich rzeczy nawet na stanie we Włoszech (co?)).


@JCash: I właśnie takie rzeczy odstraszają mnie od Brery i kierują w stronę Giulietty.
@frogfoot: dlaczego?, przecież większość podzespołów do brery jest jak do 159, a i silnik 1.8 TBi nie jest jakąś hiper rzadkością (w 159 też montowany). Na co dzień podjeżdżam do sklepu moto i zamawiam wszystko co mi się wymarzy i następnego dnia to mam. Ceny, jak dla mnie, wydają się niskie. To, że tzw. doradca serwisowy, którego pomoc kończy się na "proszę podać nr vin..." i "cały układ do wymiany", tak
@JokerBonifacy: mały update (nie wiem czy Cię to interesuje), ale zrobiłem dziś test na obecność CO2 w układzie chłodzenia i jest wszystko ok. Dzięki za motywacje by to zrobić ;] miłego