Wpis z mikrobloga

Ohayo!
Wrzuciłem aktualny kod źródłowy PlayGate na Githuba, co byście mogli robić code review i abym mógł dostawać feedback z postępów prac, jak i sugestie dotyczące jego przyszłości ()

https://github.com/PsichiX/PlayGate

#playgate #gamedev #programowanie #playcanvas #csharp #javascript #codereview #chwalesie
PsichiX - Ohayo!
Wrzuciłem aktualny kod źródłowy PlayGate na Githuba, co byście mogl...

źródło: comment_WnpnYrdIHQGrJueTWZedbG5Iv10VDfLz.jpg

Pobierz
  • 9
@PsichiX: Po kilku minutach czytania - zrezygnowałem. Studencki projekt? Bo kod fatalny... Mnóstwo regionów, zero spójności kodu, odrzucone jakiekolwiek konwencje nazewnictwa. A to tylko kilka minut...
@PsichiX: @ogrod87: Hej, nie bierz tego do siebie, ale rzeczywiście nie wygląda to najlepiej. Tak na szybko:

1. public float X { get { return m_x; } set { m_x = value; } }
Zamiast tego po prostu:

public float X { get; set; }
2. Regionów się raczej nie stosuje. Nie potrzebnie komplikują i zaśmiecają kod. Chociaż ja np używam ich w Unity, żeby wydzielić klasy które są edytowalne
@sathra:
ad. 5) akurat tutaj używam tego wbudowanego w Visuala (formatuj dokument), więc nie wiem, jakbym mógł poprawić to :D
ad. 4) w sensie: jakieś dodawanie liczb z dupy w kodzie, czy chodzi o te wartości jako statyczne?
ad. 3) poczytam o tym, jak to wynieść tam i zrobi się! :)
ad. 2) cholibka, a w poprzedniej robocie to lead mnie beształ srogo, jak nie regionowałem kodu :<
ad.
@PsichiX: Hejo, też chwilę przeglądałem kod i kontynuując wątek dodam parę rzeczy od siebie. No offense.

1. Nazewnictwo zmiennych - trzeba się na co zdecydować. Najlepiej jeśli nie używasz swojego stylu tylko potrafisz dostosować się do jakiejś normy. (ms_regexEscapes - to nie c++ :))

2. Brak jednolitej architektury. Widać, że pewne klasy powstawały spontanicznie i bez większego celu (TemplateFilesManager - zaglądam do środka i poza paroma metodami statycznymi nie widzę żadnego
@regis3:
ad. 2) TemplateFilesManager powinien być raczej serwisem, bo jedyne co robi, to przetwarza input na pliki. +1
ad. 3) tak, potrzebuję - muszę zachować pełną zgodność z klasami PlayCanvasowymi, tutaj się nie ugnę - aplikacja musi być stricte zgodna z architekturą ichniego edytora i silnika, co się tyczy także serializacji (tylko JSON, XML w świecie JSa nie istnieje) :)