Wpis z mikrobloga

#wroclaw

Referendum 6 wrzesnia:

Magistrat chce zapytać o cztery sprawy:

1. Czy jesteś za tym, aby w przyszłości Wrocław ubiegał się o organizację imprez kulturalnych i sportowych o znaczeniu międzynarodowym, takich jak Europejska Stolica Kultury 2016 i The World Games 2017?

2. Czy jesteś za ochroną historycznego centrum Wrocławia poprzez stopniowe ograniczanie ruchu samochodowego w centrum, czyli na obszarze Parku Kulturowego "Stare Miasto"?

3. Czy jesteś za tym, aby w przyszłości we Wrocławiu powstało metro?

4. Czy jesteś za zwiększeniem nakładów na rewitalizację kamienic oraz wnętrz międzyblokowych i podwórek?


moje:
1. nie
2. nie
3. nie
4. tak
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@tiop: @PanKara: @AKAPony: gdzieś trafione, pod rozwagę: " metro nie ma nigdzie w Polsce poza Warszawą sensu ekonomicznego. Udowodniono, że zważywszy na długi czas dojścia do przystanków i wyjścia z nich oraz wymiany pasażerskiej ma ono sens przy liniach długości ponad 15km, w przeciwnych wypadkach zwykły, ale uprzywilejowany w ruchu tramwaj po prostu osiąga wyższą prędkość handlową. Budowa metra na ogół służy jedynie ambicjonalnemu podkreśleniu wagi
  • Odpowiedz
@lubfarmaceute: ale tutaj właśnie o to chodzi, o klasę miasta w randze swiatowej / panstwowej. Uprzywilejowanych tramwajów jest mało - są dwa? trzy? w sporej częsci ich trasa sie pokrywa. No i może troszkę by to rozładowało ruch w centrum ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@PanKara: no ale to trochę jak przy pierwszym pytaniu - chcemy być znani z tego, że mamy takie wielkie XYZ albo światowe HGW, czy znani z tego, że Wrocław to wygodne miejsce do życia, bez korków, czyste powietrze, zadbana przestrzeń, zieleń, bla bla bla... Tu po prostu tramwaje i pociągi aglomeracyjne są dużo bardziej ekonomicznym rozwiązaniem - taniej udoskonalać istniejące linie i tabor niż walczyć od początku.
  • Odpowiedz
@lubfarmaceute: Wez pod uwage, ze jak rozpoczniemy za te kilka lat budowe lat, to do tego czasu pare wiosek w okolicach wroclawia pewnie bedzie juz w jakis planach zagospodarowania i dolaczenia do miasta. Miasto bedzie sie tez rozwijac, bedzie przyjmowac nowe imprezy i przyda sie dodatkowy srodek komunikacji. Tym bardziej ze, zeby dojechac w niektore miejsca trzeba tymi tramwajami n-----c troche koleczek.

Imo metro jako inwestycja w przyszłość jest zajebistym
  • Odpowiedz
@PanKara: dorzucę 1 grosz do dyskusji
Społeczeństwo polskie się starzeje i przyrost naturalny jest ujemny, #wroclaw za 20 lat może być mniej ludnym miastem. Uważam, że udoskonalenie komunikacji miejskiej jest lepszym rozwiązaniem.
  • Odpowiedz
@PanKara: To jest d--a, a nie uprzywilejowanie ;p Odkąd wprowadzili ITS, to czas przejazdu skrócił się o może 2 minuty na 30-minutowej trasie. To różnica błędu pomiarowego...
  • Odpowiedz
4x tak!
Przecież tego cholernego metra nie bedą jutro budować, tylko za X lat.. Dobrze byłoby zacząć już planować...
  • Odpowiedz
1. Czy jesteś za tym, aby w przyszłości Wrocław ubiegał się o organizację imprez kulturalnych i sportowych o znaczeniu międzynarodowym, takich jak Europejska Stolica Kultury 2016 i The World Games 2017?

2. Czy jesteś za ochroną historycznego centrum Wrocławia poprzez stopniowe ograniczanie ruchu samochodowego w centrum, czyli na obszarze Parku Kulturowego "Stare Miasto"?

3. Czy jesteś za tym, aby w przyszłości we Wrocławiu powstało metro?

4. Czy jesteś za zwiększeniem nakładów na rewitalizację kamienic oraz wnętrz międzyblokowych i podwórek?


@typ711: 1. Nie, bo to niszowe i
  • Odpowiedz