Wpis z mikrobloga

Mirki szanowne otagowani #bmw mam #pytanie :

Ostatnio w swoim E60 zmieniłem kolektor wylotowy... poprzedni ori blaszak był pęknięty i po ostrzejszej jeździe spaliny buchały ostro również przez nadkola.
Miałem już dosyć przerażenia w twarzach osób na pasie obok, tudzież wrażenia, że zaraz ostro zostanę opianowany gaśnicą bo wyglądało to jakbym siedział w aucie nieświadomy tego, że ono płonie... Postanowiłem więc wrzucić nowy.

Zmieniłem kolektor na plug'n'play nowy, tym razem żeliwny (wszyscy na forach taki zalecają na wymianę)... oczywiście wszystkie uszczelki również zostały wymienione na nowe... Koniec końców jest taki, że na nowym kolektorze auto gorzej się zbiera, skrzynia dziwnie jakoś zmienia biegi, a przyspieszenie jest odczuwalnie gorsze niż było na starym popękanym blaszaku, który szczelności wcale prawie nie trzymał. Dodam tylko, że nie jest to wyłącznie moja opinia i wkręt, ale kilka osób zdążyło już to zauważyć albo jadąc ze mną, albo kierując moją Łasicą i mając porównanie z tym jak szła przed "naprawą"...

Co może być powodem takiego zachowania auta? Komp powinien być przeprogramowany po wymianie kolektora? Magik, który to robił #!$%@?ł temat? Czy (Boże zachowaj) zbiegiem okoliczności w czasie kiedy zmieniany był kolektor jebło coś nowego w samochodzie?

TL;DR


Dodam jeszcze, że silnik to: 530d 218KM, bez chipów i innych takich, turbo po regeneracji i na gwarancji, wszystkie filtry powymieniane na nowe jakieś 5kkm temu

#pytanie #pytaniedoeksperta #motoryzacja #bmw #bojowkae60 #jarezzbmw no i oczywiście nie może zabraknąć w takim wypadku zawołania o pomoc do naszego mirkoEksperta od bawarek (pomijając wybór modelu pod względem prawilności of course) więc wołam @Sorek i proszę o radę i pomoc...
  • 31
  • Odpowiedz
@sorek: powiem tak, benzyna w planach na 200%, ale to dopiero po nowym roku... liczę na to w tym momencie, że coś z jakimś czujnikiem tylko #!$%@? przy montażu, bo dojście i czas na to jaki trzeba poświęcić to masakra... warsztat uczciwy - poprawki ewentualne czy jakiekolwiek uwagi po robocie jaką zdziałali robią bez gadania i za free, więc mam wielką nadzieję, ze zdania nie zmieni o nich
  • Odpowiedz
@murgal: mam... niestety... możesz bardziej rozjaśnić ciąg przyczynowo - skutkowy związany z nowym kolektorem i tym ekologicznym gównem w moim aucie?
  • Odpowiedz
@sorek: niestety... pojutrze im auto dam pod kompa... chyba, że uda mi się znajomego z chęcią do wizyty u siebie na warsztacie złapać jakiegoś dziś jeszcze...:/
  • Odpowiedz
@jarezz: Nieszczelny kolektor zmniejszał ciśnienie w wydechu, teraz szczelny wydech + korek w dupie i moc spadła, bo spaliny mają ciężej się wydostać. #!$%@? DPF i cat, to stary diesel który i tak te elementy ma już mocno wyciorane, zobaczysz ogromną różnice ;) Wiem co mówie, zrobiłem to samo ;)
  • Odpowiedz
@jarezz: Błędów nie wywala? Była podpinana pod komputer? Może coś zostało uwalone przy wymianie.

Może egr uszkodzony przy wymianie.
Ewentualnie w czasie jak jeździłeś na pękniętym - zasyfił się cały układ wydechowy. Do wyczyścienia cały wydech, łącznie z dpf i katem (albo do wycięcia).
  • Odpowiedz
@murgal: pocieszyłeś mnie teraz ogromnie... powiedz w takim razie co w ich miejsce wstawić? tzn. co mniej więcej się daje to wiem, ale co Ty byś polecił pewnego?
  • Odpowiedz
  • 2
@jarezz: jak miales nieszczelny kolektor to katalizator i dpf nie miały odpowiedniej temperatury pracy ( bo nie wszystkie spaliny przez nie leciały). Jak długo jeździłes na starym kolektorze to dpf się zabił sadzą i nie ma przepływu.
  • Odpowiedz
@UczciwyCygan: na szczęście w automacie już ani ze sprzęgłem, ani dwumasami #!$%@?ć się nie muszę...( ͡ ͜ʖ ͡) za to jak w manuala siadam to chwilę mi zajmuję dojście do tego na #!$%@? ten trzeci pedał...( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@murgal: jaka średnica i długość kwasówki byłaby mi do tego potrzebna, żeby ktoś miał już na gotowe przygotowane i tylko ją zamienić miejscem z katem i DPFem musiał?
  • Odpowiedz