Wpis z mikrobloga

Mirki, pomóżcie :) Taka sprawa, w lipcu 2014 r. kupiłem chiński telefon od polskiego dystrybutora ioceanpolska.pl, trochę przepłaciłem, ale zależało mi na gwarancji w Polsce. Nie mam na to żadnych dowodów, ale wydaje mi się, że w momencie zakupu gwarancja była 2 letnia, niestety na stronie mają napisane 1 rok. Dziś minął rok i jeden miesiąc, więc po gwarancji, a dotyk w telefonie padł. Firma odpisała mailowo, że niestety nie przyjmie gwarancji.
Jakie mam prawa?
Z tego co wyczytałem, dla zakupów przed 25 grudnia 2014 odnosi się ustawa


czyli reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową - 2 lata odpowiedzialności Sprzedawcy.
Jakie mam szanse na to, że Sprzedawca po prostu znów nie odmówi? W jaki sposób to poprawnie załatwić? Wysłać paczkę i dołączyć pismo w ciemno?



#pytanie #gwarancja #reklamacja #telefony #chinskietelefony #iocean #prawo no i sory za spam ale #maszprawo #krakow
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@mpitas3: Jeśli ktoś udziela gwarancji, to jest zobowiązany do wydania dokumentu gwarancyjnego - tak na przyszłość.

A w ogóle czemu nie wejdziesz na stronę uokik i nie przeczytasz o reklamacji z tytułu niezgodności?
  • Odpowiedz
@hpiotrekh: rekojmia jest chyba dla umów zawartych po 25 grudnia 2014
@mirkujesz: @noekid: no nie można, po to są tagi, żeby wołać ludzi, którzy się na znają na rzeczy, a darmozjady takie jak wy, mogą mieć co najwyżej #boldupy, że im coś przeszkodziło w czytaniu :)
  • Odpowiedz
@mpitas3: wyślij im maila z powołaniem się na rzeczoną ustawę i poproś o dane do wysyłki telefonu. Jak nie odpiszą, to wyślij im na adres siedziby firmy robiąc przez wysyłką szczegółową dokumentację fotograficzną stanu wizualnego telefonu. Ja tak się bujałem pół roku ponad z moją Nokią i sprawa się rozwiązała po mailu do ówczesnego CEO Nokii :)
  • Odpowiedz
@Volki: niestety nie dostałem takiego dokumentu, jest tylko paragon i chińska instrukcja (pewnie kolejne niedociągnięcie, bo powinna być polska). Właśnie przeczytałem większość artykułów na stronie http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/ ale niestety nie dowiedziałem się nic więcej poza tym, że reklamację najlepiej złożyć pisemnie listem poleconym z potwierdzeniem odbioru i że po okresie 6 miesięcy, udowodnienie wady w chwili sprzedaży spoczywa na mnie. Dalej nie wiem, co mogę zrobić w przypadku kolejnej odmowy. Podejrzewam,
  • Odpowiedz
@mattttx: to jest jakaś rodzinna firma, bo wszystkie nazwiska takie same. Myślę, że prezes cebula, tak samo jak reszta pracowników, zdanie będzie miał podobne. Maila napisałem tydzień temu w stylu bardzo grzecznym, bez powołania na ustawę, licząc na dobry PR i ugodowe rozwiązanie sprawy. Teraz wyślę list polecony, ale dalej nie wiem co robić jak odmówią.
  • Odpowiedz
  • 0
@mpitas3: Jeśli otrzymasz odmowę, to skontaktuj się z rzecznikiem praw konsumenta w twoim powiecie, który pomoże w sprawie oraz poinformuje o dalszych możliwościach.
  • Odpowiedz