Wpis z mikrobloga

Dodatek do #hearthstone tuż tuż, a ja powinienem się wyrobić z omówieniami akurat na premierę. Dziś opiszę klasę która dostała chyba najbardziej kontrowersyjny zestaw kart. Jedni mówią, że to bardzo dobre karty, a inni iż to zwykły crap. Klasą na dziś jest mianowicie Kapłan.

Flash Heal - pierwsza karta Priesta to prosty heal za 5 hp. Niby nic szczególnego, ale moim zdaniem karta może być grana. Może stanowić ochronę przeciw aggro (kosztuje jeden punkt many, więc nie wpływa zbyt negatywnie na tempo), sposób na przywrócenie hp jakiemuś dużemu stronnikowi (Boom, Rag, Ysera), albo w połączeniu z kapłanką auchenaiów, tani burst. Według mnie karta może stanowić ciekawą alternatywę dla Light of Naaru i raczej znajdzie swoje miejsce w nowej mecie.

Power Word: Glory - kolejny spell, tym razem odrobinę mniej uniwersalny, ale ciągle użyteczny. Rzucając go na stronnika dajemy mu tak właściwie taunta, bo przciwnik będzie chciał go zlikwidować jak najszybciej. Poza tym możemy użyć tej karty na stronniku przeciwnika, zmuszając go do pozbycia się kłopotliwego miniona. Jak dla mnie karta mająca kontrować aggro decki i zmuszać graczy do tradowania się zamiast bezmyślnego walenia w twarz.

Holy Champion - pierwszy stronnik z arsenału Kapłana. Bardzo dobra alternatywa dla kapłanki auchenaiów. Wolisz wolniejszego dropa na czwartą turę? Proszę bardzo. Karta świetnie działa z combem Circle of Healing + Pyromancer i stanowi podstawę dla przyszłych controlnych talii na Kapłanie. Podoba mi się działanie Blizza, który wprowadza alternatywy dla istniejących już kart, jednocześnie nie sprawiając iż poprzednie opcje stają się w obliczu nowych zbyt słabe i nieopłacalne. Teraz budując deck mamy coraz więcej ciekawych alternatyw co sprawia, że będzie się pojawiało coraz więcej różnych wariantów danego decku.

Wyrmrest Agent - kolejna ciekawa karta, ale tym razem bardziej sytuacyjna. By Priest oparty na smokach był dobrym deckiem, klasa to potrzebowała większej ilości kart działających z tym archetypem. Brakowało między innymi 2 dropa i ta karta idealnie spełnia swoją rolę. Uzyskanie efektu w talii posiadającej sporo smoków, nie będzie raczej niczym trudnym, a 2/4 taunt za 2 many to bardzo porządne staty jak na taki koszt many. W swojej niszy karta bardzo dobra, poza nią raczej jej nie zobaczymy, ale tego chyba nikt nie oczekuje.

Convert - kolejna dobra karta, fajnie wpasowująca się w klimaty kapłana. Skopiowanie na rękę dowolnego stronnika zagranego przez przeciwnika, sprawia iż możemy wykorzystać battlecry, który jest dość częstym efektem. Zawsze znajdzie się jakiś cel do skopiowania, a w late kiedy to będziemy wykorzystywać ten spell, koszt równy dwóm punktom many nie będzie wielką przeszkodą. Osobiście uważam, że karta ta znajdzie swój użytek w paru deckach. Może nie w dwóch sztukach, ale w jednej na pewno.

Spawn of Shadows - no i pierwsza karta która nie wydaje mi się zachwycająca. Rozumiem, że koncept jest taki iż my się leczymy z Hero Power, więc negujemy drowback. No tylko, że te cztery punkty dmg'a nie zachwycają, podobnie jak staty 5/4. Poza tym mamy już trzy mocne propozycje na stronników za cztery many: Shredder, Auchenaika i Holy Champion. Dla tej karty prawdopodobnie nie będziemy mieli więc miejsca w naszym decku, gdyż nie ma nawet startu do innych 4 dropów.

Confuse - tu powracamy do kategorii ciekawych kart. Spell ten ma masę możliwych zastosowań, a biorąc pod uwagę iż stronnicy Priesta zazwyczaj mają więcej Hp niż ataku możemy myśleć nawet o usprawnieniu OTK Priesta. Zamiast buffować jednego stronnika narażając się na silenca, wystawiamy stronników z dużą ilością Hp, by potem zbuffować kilku z nich zdrowie i zamienić im je z atakiem. Poza taki zastosowaniem możemy zastosować ten spell by zmniejszyć hp przeciwnika, zmiejszyć atak i przejąć jakiś wązny cel Kabalistką itp... Według mnie karta ma masę możliwych zastosowań i po premierze dodatku niewątpliwie będzie używana.

Shadowfiend - kolejna techniczna karta. Biorąc pod uwagę iż Kapłan ma sporo sposobów na dobieranie kart może być całkiem użyteczna. Chociażby Shadowfiend + PW:S, albo Shadowfiend + Cleric + Circle of Healing + Pyromancer. Możliwości jest masa, pytanie tylko czy znajdzie się miejsce dla tej karty w standardowych taliach. Decku wokół niej nie zbudujemy, więc musi stanowić pomoc dla istniejącej talii. Może control? Jako "obtaniacz" drogich legend może się sprawdzić, pytanie tylko czy wtedy nie będziemy woleli Thaurissana. No ale to zobaczymy po premierze dodatku.

Confessor Paletress - no i karta legendarna. Pierwotnie byłem nią nieco rozczarowany, ale pojawienie się innej karty sprawiło iż może być całkiem grywalna. mówię tutaj o Fencing Coach. Zagrywając FC turę przed Confessorką, mamy pewność iż użyjemy jej zdolności, a wtedy wygląda to już całkiem elegancko. Istnieje możliwość iż przeciwnik skupi ogień na przyzwanej legendzie i Confessorka zostanie na stole, a wtedy będziemy mogli użyć jej ponownie. Może nie będzie to karta do każdego decku na Kapłanie, ale na pewno znajdzie jakieś użycie, głównie dzięki istnieniu Fencing Coach'a.

Kolejna klasa za mną. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Osobiście uważam iż karty które otrzymał Priest są bardzo mocnym zestawem i wiele z nich może pojawić się w mecie. Piszcie jakie są wasze wrażenia.
Podoba wam się ogólnie mój styl pisania czy wypadało by coś poprawić? Chciałbym zajmować się tego typu pisaniem zawodowo i w sumie sporo tego typu tekstów ląduje w szufladzie, więc skoro już coś tu publikuję to fajnie by było poznać opinię innych.
  • 9
@Bastian: bardzo dobry nie jestem, ale dużo na temat HS'a czytam i słucham. Łączę więc swoje doświadczenie z opiniami ludzi niewątpliwie bardziej doświadczonych. Sam mimo wszystko nie ściągam decków w internetu i wszystko tworzę sam, więc na temat kart wiem dość sporo. Bezgranicznie mi nie ufaj, to tylko moja opinia na temat kart, a mylą się nawet prosi tacy jak Trump czy Amaz (słynny Dr. Boom).
@leedss: Nie wiem czy convert jest taki dobry. Możemy się jakos dostosować danej partii, fajnie, ale ta karta ma sporo minusów: stronnik, którego zagrywamy kosztuje tak naprawdę o 2 many więcej; nie zawsze będzie coś do skopiowania co nam się przyda; i najgorsze jest to, że przeciwnik wie dokładnie jaką kartę mamy w ręce i może grać wokół niej.
Przeciw kontrolnym deckom może jeszcze jakos ujdzie, ale przeciwko agro to martwa
@leedss: Świetna robota Mirku!
Trochę dziwne, że Priest dostał takiego buffa any agro przecież te talie i tak mają ciężko z priestem a ta legenda... Niby spoko ale 4hp, więc raczej ciężko będzie, aby przeżyła wystawiona w 7 turze trzeba by ją buffować i wystawiać w 8 albo tak jak napisałeś po zagraniu FC a pewnie i tak dostaniesz coś w stylu Old Murk-Eye( ͡° ͜ʖ ͡°)
@leedss: watpię by flash heal był grany. lepsze jest imho light of the naaru. dostanie Lightwarden moze przeszkodzić przeciwnikowi. często wygrywałem grę dzieki temu w następnej turze. wild pyro-->spell--->2xCircle of Healing. gg wp