Wpis z mikrobloga

@onlajf: sprawdz czy sterownik karty nie ma wymuszonego jakiegos malego AA. Najlepiej ustaw mu, zeby aplikacja tym sterowala i wtedy ustaw sobie w grze odpowiedni aa.
  • Odpowiedz
@onlajf: to prędzej jest shadow acne, czyli artefakt shadowmap niskiej rozdzielczości lub opartych na jakiejś słabej technice albo rozciągniętych na dużym obszarze.

@Papasanbaba: na 100% nie jest to wina mipmappingu

Btw. bardzo ładnie oświetlenie na czołgu.
  • Odpowiedz
@JoeBlade: Tu na tym płocie w grze masz przykład tego co mi się dzieje I wiele osób tak ma w innych grach. Tajemnicza sprawa. Ale nie ma chyba jeszcze rozwiązania. Nikt jeszcze nie rozwiązał tej zagadki. W każdym razie dzięki za zainteresowanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@onlajf: na płocie to chyba jeszcze inne artefakty powstałe przez połączenie w efekcie postprocessingu elementów sceny przeźroczystej i nieprzeźroczystej+niedokładność bufora głębi. Czy po wyłączeniu wszystkich efektów postprocessingu dalej występuje ten problem ?
  • Odpowiedz
@onlajf: czyli na płocie powstają artefakty przez niedokładność bufora głębokości. Jest to dość częsty problem gier pokazujących odleglejsze obszary sceny gry. Tutaj chyba jedynie co pomoże, to zmniejszenie pola widzenia, ale takie opcje będą dostępne(lub nie) pewnie z poziomu konsoli, plików konfiguracyjnych lub rejestru.
  • Odpowiedz