Aktywne Wpisy
szachmat1488 +15
Zastanawia mnie czy gdyby u władzy była ekipa Tuska to czy Ukraina by wciąż walczyła? każdy pamięta, że to my rozwiązaliśmy ten worek ze sprzętem bo inne kraje nawet bały sie pomyśleć aby wysyłać broń na Ukrainę ( a najbardziej Niemcy) to że Donald Tusk biegał i biega na berlińskiej smyczy to też żadna tajemnica, dlatego śmiem twierdzić, że gdyby to Platforma była u władzy nie odważyliby się posłać ani jednego czołgu
uncle_freddie +103
Manchester United 0 - 1 Barcelona; Lewy z karniaczka
FAUL || MIRROR
#mecz #golgif #golgifpl #united #fcbarcelona #ligaeuropy
FAUL || MIRROR
#mecz #golgif #golgifpl #united #fcbarcelona #ligaeuropy
@diversion876: w teorii masz rację, w praktyce ciężko wykonać takie hamowanie tak precyzyjnie jak ABS.
@netes: skutkiem ubocznym nie blokowania kół i nie wpadania w poślizg jest krótsza droga hamowania.
@netes: Blokując koła i wpadając w poślizg auto hamuje gorzej, dużo gorzej.
Więc tak, abs jest od tego by sprawniej hamować .
@diversion876: Brak abs na śniegu lub lodzie skutkuje lepszym hamowaniem?!
Życzę powodzenia podczas awaryjnego hamowania
@sbcs: nie, ABS nie jest od tego żeby sprawniej hamować. Jest od tego aby nie stracić kontroli nad pojazdem podczas gwałtownego hamowania. To, że auto ma dzięki temu krótszą drogę hamowania to skutek uboczny, a nie cel działania tego systemu. Ponadto ABS nie zawsze skraca drogę hamowania, wszystko zależy od warunków w jakich zostanie uruchomiony.
Natomiast co do hamowania na lodzie bądź grząskim śniegu
O tym zbierniu śniegu na kołach to już nawet nie wspominam bo brzmi jak niezły bait.
@diversion876: Być może, choć myślę ze kierowców którzy zrobią to skutecznie będzie mniej niż więcej. A na hamowanie biegami często może nie być czasu, choć zbijanie obrotów będzie najrozsądniejsze w mniej wymagających sytuacjach.
@sbcs: Widać, że niewiele jeździłeś w trudnych warunkach, ale wbij sobie do głowy jedno - fizyki nie oszukasz.
ABS korzysta z tego ze maksymalne tarcie statyczne jest wyższe od tarcia kinetycznego, dlatego bardziej opłaca się przerywać hamowanie (hamować pulsacyjnie) ale doprowadzać koła do granicy poślizgu (maksymalnego tarcia statycznego) niż hamować z korzystając z efektu tarcia kinetycznego.
@mudzo: tak, szczególnie na lodzie...
Komentarz usunięty przez autora