Wpis z mikrobloga

@Krol_Wszechswiatu: mnożenie i dzielenie są równoważne. Tak samo jak dodawanie i odejmowanie. Jeśli masz tylko mnożenie i dzielenie w równaniu to działania wykonujesz od lewej do prawej. Napisz gdzie chodziłeś do szkoły i na studia, żebym wiedział gdzie uczą takich głupot.
@Kliko: tak, tylko że autorzy programu przyjęli że / to u nich dzielenie a : to coś innego.
  • Odpowiedz
@Krol_Wszechswiatu: to cię źle uczyli. ostanią matmę miałem 12 lat temu, ale pamiętam jeszcze z podstawówki, że dzielenie i mnożenie są "równoprawne" i wykonuje się je w kolejności od lewej do prawej. ! chyba nie dałem się podejść trolowi?
  • Odpowiedz
@cup12552: co chwila pojawiają się wpisy takie jak ten, a ludzie dalej nie potrafią liczyć. Możesz im pokazywać milion źródeł, a do niektórych to i tak nie dotrze :)
  • Odpowiedz
@Kliko: ale co to ma do rzeczy? To jest program komputerowy i ma określoną składnię. Tak samo jak coś programujesz, to nie możesz użyć synonimów poleceń, np. dla pętli "FOR", bo programiści przewidzieli właśnie to jedno konkretne słowo.
Poza tym w języku angielskim nie używa się dwukropka tylko dwukropka z kreseczką, więc programiści oczywiście przyjęli ten znak. Jakby program był robiony w Europie, to pewnie uwzględniono by dwukropek jako symbol
  • Odpowiedz
@InnyKtosek: słaby sposób na trollowanie. Pokazywanie ludziom, że jest się idiotą :D
Ja tak samo, jak kolega wyżej, spotkałem się z masą ludzi którzy nie potrafią poprawnie rozwiązać tego działania. Zobacz, nawet mBank nie umi :P
  • Odpowiedz
@jogurttruskawkowy: Ja to zrobiłem tak:
- najpierw działania w nawiasie (czyli 1+3 = 4), zostaje 8:2 x 4
- no i kolejność wykonywania, a jako że dzielenie i mnożenie są na jednym poziomie to robimy po kolei (czyli 8:2 = 4, i 4*4 = 16)

  • Odpowiedz
@jogurttruskawkowy: Każdy kto twierdzi że wynik jest różny od 16 jest .... w wielkim błędzie. Zawsze mnie śmieszy jak tacy "królowie obliczeń" wymyślają swoje teorie i uzasadnienia dla swoich zmyślonych wyników zamiast przyznać się do błędu i często głupoty.
  • Odpowiedz
Bardziej bym obwiniał jednak zadającego takie głupie pytanie. Nie po to po gimnazjum (podstawówce?) odchodzi się od takiego zapisu działań, żeby później znowu tworzyć takie debilne koszmarki. Istotą zapisu matematycznego jest jego jasne, klarowne przedstawienie, a nie czepianie się później kto ma rację. Owszem, wynik 16 jest poprawny, ale od tego zapisu gorszy jest tylko Holocaust.
  • Odpowiedz
@sosn: 1 też jest poprawną odpowiedzą ponieważ nie wiesz jakie działanie ma wyższy priorytet, dzielenie ":" czy może domniemane działanie multiplikatywne między liczbą, a nawiasem. W literaturze znajdziesz różne odpowiedzi.

A co do mBanku. Jeżeli takim głupim pytaniem spowodowali taką gównoburzę to chyba jednak za PR nie są odpowiedzialni głupi ludzie. Już bardziej leniwi niż głupi.
  • Odpowiedz
@Robol: Nie może być 2 prawidłowych wyników. Są dwa PRAWDOPODOBNE, jako wynik działania poprawnego, ale zniekształconego przez debila który zadał takie pytanie.
  • Odpowiedz
@sosn: prawdopodobieństwa do tego nie mieszaj. Oba są w 100% poprawne. Poczytaj angielską wikipedię tu. I jak chcesz to możesz się zagłębić w źródła.
  • Odpowiedz