Wpis z mikrobloga

Wyszło w projekcie takie założenie, żeby zrobić jeden kontroler przyjmujacy argumenty i nazwy funkcji i pisać funkcje na bazie danych w mssql (takie wymagania co do bazy u klienta ;) bez hejtu.). Dzięki temu raz napisaliśmy kontroler i teraz bez zmiany serwera mozemy dokładać nowe funkcjonalności. Serwer przerabia wszystko z bazy danych na json {nazwazwracanejkolumny : wartosc ...}. Co myślicie o takim podejściu, ja jestem tak średnio do tego nastawiony. Dodatkowo używamy różnych metodHTTP ( GET , POST itp) poprzez prefixy w nazwach funkcji ( np. funkcja dodawania danych nazywa się POSTjakiesdanecostam(). Nie mam dużego doświadczenia bo w #programowanie zawodowo siedzę 2 lata, ale #spring i webservice jestem dość początkujący. To pierwszy taki mój projekt. Czekam na wypowiedzi bardziej doświadczonych :)

#java #rest #programowanie
  • 45
Ja mam podobnie tj część funkcjonalności jest na bazie danych ze względu na to, że na bazie działa wiele aplikacji w różnych technologiach, a większość programistów zna plsqla.
Jest to totalnie #!$%@?-debugowanie jest trudne ze względu na rozwaloną logikę.
Ja tam jestem zdania, że baza danych powinna zawierać jak najmniej logiki. Jedyne usprawiedliwienie to przrtwarzanie jakichś mega ilości rekordów, których nie ma sensu pchać po sieci.
@Pipcieo: troche to bardziej skomplikowane. Funckja na bazie wyglada tak:

getcostam

z JS request wyglada
GET costam

serwer rozpoznaje jaka jest metoda i sam dodaje prefix. Dzieki temu np. mamy funkcje

getuser
postuser
putuser
deleteuser

a z js wyglada tak
GET user
POST user
PUT user
DELETE user

i mozemy dokładać nowe "zasoby" bez zmian na serwerze, jedynie wrzucic nowa funkcję do bazy. Pytam o opinie o takim rozwiązaniu.
@dixx: Przyznaję racje co do debugowania, jest #!$%@?, jeżeli pomylisz się przy pisaniu funkcji i np. nie zwraca dokładnie tego co chciałeś i potem zdziwko ze w aplikacji klienta nie ma tego czego oczekujemy.