Wpis z mikrobloga

taki oto wpis jest w gorących
Mirki, ja wiem, że to ciężki temat, ale autor @Stachan najpierw zadaje pytanie, a potem usuwa wszystkie komentarze które nie są zgodne z jego wąskim postrzeganiem świata, który przecież jest czarno-biały xD #wykopseriousbusiness
usunął wszystkie moje kulturalne i rzeczowe komentarze i dodał mnie na czarną listę argumentując to wszystko, że nie mogę się wypowiadać, bo jestem "zielonką"
c--j, że a wykopie siedzę tak naprawdę od samego jego początku, nie o tym chcę powiedzieć
wpis ten jest tylko dla tych, którzy potrafią patrzeć na historię z rożnych perspektyw
chciałam powiedzieć, że mój dziadek był w UPA
i spokojnie patrzę w lustro choć według niektórych powinnam płonąć ze wstydu
bo wiecie jak było naprawdę?
naprawdę było tak, że jak w tamtych czasach było się Ukraińcem i mieszkało w rejonach gdzie działało UPA miało się jeden wybór: albo idziesz z nami walczyć o niepodległość albo zrobimy z tobą i twoją rodziną to co robimy z Polakami
mój dziadek mimo wszystko nie chciał się do nich przyłączyć
to mu w środku nocy podpalili chałupę i zabudowania, nic nie zostało
ktoś tam z rodziny spłonął żywcem, reszta się uratowała, to dziadek już przystąpił, żeby ratować siebie i resztę rodziny
nie wiem, czy zabijał Polaków. nigdy o tym nie opowiadał.
pewnie tak, bo wiem, że w końcu wysiadł psychicznie i zdezerterował z UPA, to znaleźli resztę rodziny i ją zaszlachtowali
i kim jesteśmy żeby ludzi takich jak on oceniać? łatwo się patrzy z perspektywy pokoju, bezpieczeństwa i pełnego brzucha
nie usprawiedliwiam absolutnie mordów i tortur, ale chcę podkreślić, że winne było dowództwo i nacjonalistyczni fanatycy, a jak to zwykle bywa w wojnach, zwykli szarzy żołnierze tak naprawdę dali by wszystko żeby to piekło się skończyło
#upa #ukraina #wolyn #nacjonalizm #iiwojnaswiatowa #historia
kolonoskopia - taki oto wpis jest w gorących
Mirki, ja wiem, że to ciężki temat, ale...

źródło: comment_Yddgg8SgdGxESIjHSjbkOmcGvGKMig6l.jpg

Pobierz