Saab odmówił posłuszeństwa :( W piątek, podczas spokojnej jazdy (80km/h i piąty bieg) nagle jakby przestał podawać paliwo - silnik zaczął gasnąć (ale toczył się dalej - cała elektryka działała) i tak aż do zjazdu na pobocze. Nie reagował na pedał gazu. Udało mi się jeszcze przełączyć samochód na benzynę (jechałem na gazie) ale i to nie pomogło. Obecnie samochód stoi pod domem, kręci się rozrusznik i nic więcej. Nie pali się kontrolka check engine, ELM nie pokazuje błędów,
Co do podejrzeń usterki - jest tego dużo. Uszkodzona listwa zapłonowa (oby nie), pompa paliwa (ale to mało prawdopodobne), zalane świece (to jeszcze zobaczę dzisiaj) albo (jak zdążyłem znaleźć na internecie) czujnik położenia wału.
I tu do Was prośba Mirki z pod tagu #saab : mógłby ktoś się przejść z miernikiem do swojego Saabolota i zmierzyć oporność na końcówce czujnika? U mnie na jednej parze styków (pic related) pokazuje 545ohm, ale nie za wiele mi to mówi, gdyż nie mam porównania. Końcówka ulokowane jest niedaleko przepływomierza z prawej strony silnika. Może być konieczne zdjęcie tej plastikowej nakładki z silnika, żeby się dostać.
Pomocy! Liczę na was :) Ewentualne pomysły "co by tu jeszcze sprawdzić" mile widziane rzecz jasna :)
@crushyna: Mój przyjaciel miał taki problem ze swoim Saab'em. Samochód potrafił wyłączyć się przy przegrzaniu jakiegoś elementu i po prostu nie kręcił. Jak będziesz chciał to mogę go zapytać jaki to był dokładnie element.
@jestem_legenda: Chwilowo ledwo kręcił rozrusznik, i przy 10,5V na akumulatorze iskry nie widziałem na wyjętej listwie. Obecnie ładuje akumulator. Aczkolwiek świece wyglądają prawilnie. @mik360: Możesz spytać, aczkolwiek to wyłączenie się miało miejsce rano przy temperaturze około 13°C. Było co prawda wilgotno po deszczu, ale bez przesady. @Sadomasoni: Niestety nie. Niemiec Hirschował go u siebie ;)
@crushyna: przy uwalonym CPW to raczej tylko na ciepłym by nie odpalał. Nie masz zapasowej kasety w bagażniku na podmiane?:D a na zapłonie słyszysz pompe paliwa? podmień listwe zapłonową i sprawdź. Jak kręcisz rozrusznikiem to obrotomierz coś tam drgnie czy stoi w miejscu na zero?
@qrolek: Niestety nie mam na podmianę, ale mogę popytać. Trochę Saabów w okolicy widuję ;) Czy słychać to trudno powiedzieć. Coś tam słychać z tyłu jak stacyjkę się na ON włączy, ale nie wiem, gdzie dokładnie słuchać :/ Obrotomierz reaguje na bieżąco. Skaczę trochę powyżej 1000rpm i tyle :/
W piątek, podczas spokojnej jazdy (80km/h i piąty bieg) nagle jakby przestał podawać paliwo - silnik zaczął gasnąć (ale toczył się dalej - cała elektryka działała) i tak aż do zjazdu na pobocze. Nie reagował na pedał gazu.
Udało mi się jeszcze przełączyć samochód na benzynę (jechałem na gazie) ale i to nie pomogło.
Obecnie samochód stoi pod domem, kręci się rozrusznik i nic więcej. Nie pali się kontrolka check engine, ELM nie pokazuje błędów,
Co do podejrzeń usterki - jest tego dużo. Uszkodzona listwa zapłonowa (oby nie), pompa paliwa (ale to mało prawdopodobne), zalane świece (to jeszcze zobaczę dzisiaj) albo (jak zdążyłem znaleźć na internecie) czujnik położenia wału.
I tu do Was prośba Mirki z pod tagu #saab : mógłby ktoś się przejść z miernikiem do swojego Saabolota i zmierzyć oporność na końcówce czujnika?
U mnie na jednej parze styków (pic related) pokazuje 545ohm, ale nie za wiele mi to mówi, gdyż nie mam porównania.
Końcówka ulokowane jest niedaleko przepływomierza z prawej strony silnika. Może być konieczne zdjęcie tej plastikowej nakładki z silnika, żeby się dostać.
Pomocy! Liczę na was :)
Ewentualne pomysły "co by tu jeszcze sprawdzić" mile widziane rzecz jasna :)
#saab #motoryzacja #mechanika #mechanikasamochodowa
Komentarz usunięty przez autora
@mik360: Możesz spytać, aczkolwiek to wyłączenie się miało miejsce rano przy temperaturze około 13°C. Było co prawda wilgotno po deszczu, ale bez przesady.
@Sadomasoni: Niestety nie. Niemiec Hirschował go u siebie ;)
a na zapłonie słyszysz pompe paliwa? podmień listwe zapłonową i sprawdź.
Jak kręcisz rozrusznikiem to obrotomierz coś tam drgnie czy stoi w miejscu na zero?
Czy słychać to trudno powiedzieć. Coś tam słychać z tyłu jak stacyjkę się na ON włączy, ale nie wiem, gdzie dokładnie słuchać :/
Obrotomierz reaguje na bieżąco. Skaczę trochę powyżej 1000rpm i tyle :/