Wpis z mikrobloga

Hejo Mirki!
Dziś trochę później, ale w końcu jest siódmy #protip z naszej serii "Mirki wiedzą jak się jeździ dieslem, żeby go nie zajechać?" :)

Wczoraj było o sprzęgle to dziś zajmiemy się gazem ( ͡º ͜ʖ͡º)

Porada numer 7:

"Gaz do dechy przy niskich obrotach to słaby pomysł"
Jedna z najlepszych rzeczy w dieslu to to, że nie trzeba kręcić silnika na wysokie obroty, wystarczy wcisnąć gaz i auto od razu przyśpiesza. Jednak właśnie w przedziale 1400-1600 obr./min silnik diesla generuje najwięcej drgań, które tłumi dwumasowe koło zamachowe. Wciskając mocno pedał gazu przy tak niskich obrotach narażasz tłumiki skrętne dwumasu na maksymalne obciążenie, co ostatecznie prowadzi do ich szybkiego zużycia. Wymiana jak każdy z Was wie (oby nie z doświadczenia) jest kosztowna.

Rozwiązanie: Jak najbardziej można jechać ze stałą prędkością nawet na wysokim biegu, gdy obroty silnika nie spadają poniżej 1500 obr./min. Jeśli jest poniżej i chcesz gwałtownie przyspieszyć, lepiej zredukować bieg.

Profit: Tradycyjnie zdrowy i szczęśliwy dwumas oraz portfel :)

Pozdrawiamy!

#diesel #motoryzacja #samochody #uczsiezwykopem kto chce wincyj to wołamy do obserwowania naszego taga #mfindmirkom :)
  • 6
  • Odpowiedz
@mfind:

które tłumi dwumasowe koło zamachowe

Trzeba je mieć ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pozdrawiam, właściciel auta z silnikiem 2.0 HDi - bez dwumasy, zbędnych filtrów cząstek stałych i recyrkulacji spalin.
  • Odpowiedz
@fstab: cały układ korbowo-tłokowy, sprzęgło, skrzynia, przeguby... to jednak masz w swoim aucie, i też dostaje po dupie od drgań ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@mfind: dodalbym jeszcze, ze przy zbyt niskich obrotach caly silnik dostaje w dupe, bo cisnienie oleju jest dość niskie, a obciazenia i drgania duze
  • Odpowiedz
Pozdrawiam, właściciel auta z silnikiem 2.0 HDi - bez dwumasy, zbędnych filtrów cząstek stałych i recyrkulacji spalin.


@fstab: Tylko wtedy dostaje skrzynia biegów. Nie bez powodu używane skrzynie od diesli są sporo droższe od benzynowych.
  • Odpowiedz