Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #klimatyzacja

#!$%@?, założyłem sobie klimatyzację, oringi nowe, nowy osuszacz, wszystkie elementy wypłukane ze starego oleju bo poprzednio chodziło to na r12...

pojechałem do szpeców od klimy...

"łopanie, tego panu nie zrobie"
"nie, tego nie robimy"
"nie mam takich złącz"

"musisz pan jechać szukać kogoś kto lodówki robi"
mówię kurde, ale ja nie chcę r12 tylko weź pan się podepnij i normalne r134 nabij...

przerabiał ktoś sobie klimatyzację na nowy czynnik?

czyżby jedyne co mi zostawało to zakup takich adapterów?
http://allegro.pl/przejsciowka-klimy-wysokiego-hp-1-4-r12-r134-i5403307794.html
http://allegro.pl/przejsciowka-klima-niskiego-lp-1-4-r12-r134a-i5403304523.html

oto fotka nemesis speców od klimatyzacji:
Pobierz kujtek - #motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #klimatyzacja

#!$%@?, założ...
źródło: comment_T4c7HwI8FFOtN20LMuhviPZitjkOnCur.jpg
  • 20
@kujtek: Podjedz w inne miejsce gdzie serwisują klimatyzacje, bo ci u których byłeś potrafią tylko napełnić układ i nic więcej. Inni może będą mieć już taką przejściówkę, a jeśli nie to będziesz musiał kupić. To jest clio?
@SamiS:
oczywiście.
ja wymieniłem wszystkie oringi, wypłukałem stary olej (ale żółto lecialo!), osuszacz nowy.
wszystko zrobione zgodnie z serwisówką

@TSoprano: niestety, nie byłem u jednego. w żadnym miejscu nie mają jak się podpiać
to renault 19 ph1
@TSoprano: muszę właśnie popytać ile za wspawanie bo na razie mam dwie opcje
adaptery - 58zł
węże pod r134 - ~70zł
ale przy wężach znowu weź to rozkręcaj, zmieniaj oringi, płucz...
@kujtek: Wymień przewód na ten pod r134 i będziesz miał spokój, oringi będą jeszcze dobre. A masz płukać jak masz pusty układ? Adapter możesz zgubić i co wtedy? Kupisz następny?
@kujtek: to na zdjęciu faktycznie wygląda na zwykły lodówkowy zawór schradera. spece od klimy też powinni mieć końcówki żeby się w to wpiąć. jak nie mają to dziwne trochę...
jakie miasto?
@kujtek: może ty mi pomożesz. Mam problem z osuszaczem. Nie pasują mi otwory do przymocowania przewodów. Tj wejscie pasuje mi do wyjścia i odwrotnie. No chyba ze coś źle patrze. Mam dwa osuszacze. Jeden kupiony w sklepie do odpowiedniego modelu, drugi przez internet po numerze katalogowym części i są identyczne. Jak rozpoznać wejście i wyjście w osuszaczu i jaki jest kierunek przepływu czynnika?
@jestem_legenda: pokaż ten osuszacz :)
nie masz na nim strzałki przepływu??
ja na dwóch starych z 1992 roku mam strzałki i na nowiutkim też jest strzałeczka
do tego u mnie jest pod kątem prostym, i jedno złącze żeńskie, drugie męskie i nie da się odwrotnie założyć
@kujtek: no właśnie nie mam żadnych strzałek, gdyby były to by nie było problemu.

Tak wygląda osuszacz http://images.okazje.info.pl/p/motoryzacja/4414/osuszacz-mitsubishi-galant-97-.jpg

A tak jego złącza http://leoncars.ehost.pl/14.04.2009/galant_602717906/skraplacz%20osuszacz_czujnik%20uszkodzony%20jak%20na%20zdjeciach_89zl/2.jpg

Różnią się tylko rozstawem otworów na przewód i śrubę mocujaca. Kilka mm różnicy. I jak mówiłem wyjście idealnie pasuje do przewodu wejścia i analogicznie wejście do przewodu wyjścia. No chyba ze źle kierunek w osuszaczu identyfikuje. No ale po obrazkach w internecie właśnie tak mi wychodzi. Te duze
@jestem_legenda: hmmm, a widzisz w którejś dziurce osuszacza rurkę w dół?? bo z tego co widziałem to osuszacz jest tak zrobiony że czynnik wpada na dużą powierzchnię, leci na dół osuszacza i dopiero rurką do góry i do parownika.
@jestem_legenda: jak będzie źle działać to najwyżej będziesz musiał poprosić o odessanie czynnika, dorzucisz dwa nowe oringi na nowy osuszacz i tyle. będzie dobrze, jeszcze cię będą kolana boleć od zimna :)