Wpis z mikrobloga

Bethesda vs Obsidian, czyli dlaczego hejtuję #fallout4.

Fallout 3 - ok. 37 aktorów głosowych
Fallout New Vegas - ok. 95 aktorów głosowych

F3 - 31 questów, nie licząc małych zadań nieoznaczanych w pipboyu
FNV - 102 questy, nie licząc małych zadań

F3 - główny scenarzysta Eric J. Caponi napisał Matrix Online i Oblivion
FNV - główny scenarzysta Chris Avellone napisał m.in. Planescape Torment, KOTOR 2, Neverwinter Nights 2

F3 - prawie cztery lata produkcji
FNV - 18 miesięcy produkcji (ok, oddam im że korzystali z wielu assetów F3, ale wciąż...)

F3 - 2/10
FNV - 9/10 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#gry #fallout
  • 29
@rentonB: jak to łatwiej? F3 miał łatwiej - to jest ten sam schemat co wszystkie inne gry Bethesdy, silnik który sami zrobili i sami dobrze znają. FNV korzystał z obcego silnika a Obsidian miał mało czasu na jego opanowanie. Musieli stworzyć grę takiego typu, jakiego nigdy nie robili, kiedy Beth po prostu zrobiła mod do swoich Elder Scrolls. Jedyne, w czym Obsydianowi mieli łatwiej, to lepsza znajomość świata, który sami stworzyli.
@eaxene: lepiej by tej grze wyszło gdyby została pozbawiona dialogów i była prostym hack'n'slashem FPP. Tam przecież nic nie miało sensu - "pustkowia" po prostu upchane lootem i ludźmi, masa zapasów 200 lat po apokalipsie, wioska zamieszkana wyłącznie przez dzieci (?!), oczyszczalnia wody u ujścia rzeki, wysadzanie miasta jako jedna z pierwszych misji... Chodziło mi się po mapie całkiem przyjemnie, ale ta gra była po prostu durna i pozbawiona jakiegokolwiek wyzwania.
wioska zamieszkana wyłącznie przez dzieci


@ZielonyBeret: akurat jest to motyw, który pojawia się w wielu produkcjach.
Ale zgodzę się, że po mapie chodziło się przyjemnie, a na niektóre dziwactwa widocznie po prostu przymykałem oko ;)
@ZielonyBeret: Jak się dowiedziałem jakie jest zakończenie w F3 to pacłem się w twarz. Takie zakończenia to FUCK YOU w prosto w mordę gracza.

FNV, był znacznie lepszy, jakaś historia, kolejne #!$%@? Vaulty. Moim zdaniem przesadzili z DLC-ami, postać w głównym wątku staje się tak silna, że można grać z zamkniętymi oczami.

Na F4 odłożę pieniądze i poczekam recenzje. ( ͡ ͜ʖ ͡)
@ZielonyBeret:
Mogło być gorzej. Ja się cieszę, że Bethesda zajęła się wschodem USA i umieszcza akcję swoich Falloutów w tamtych okolicach - dzięki temu oryginalny wątek serii, dziejący się w Kalifornii i Nevadzie, pozostaje praktycznie nietknięty i mogą się nim zająć kompetentni ludzie (Obsidian)
@ZielonyBeret: RAGE ma lepszy post-apokaliptyczny klimat i świat od F3. Wykonywanie zadań jest fajne, ale scenariusze są ograniczone. Taki problem z F3- ani to Bioshock, ani to do końca Fallout.
@oficer-prowadzacy: tak, też się z tego cieszę - można to uznać za fan fiction.:)

@enio: Rage to dla mnie rozczarowanie. Nudna gra, monotonne questy, ciągłe jeżdżenie tymi samymi trzeba korytarzami z tymi samymi pięcioma wrogami respawnującymi się w tych samych miejscach...

@Litu: pod tym względem nie jest aż tak źle - ani u Beth, ani o Obsidiana. Czasem zdarzy się coś dziwnego, ale mimo wszystko mówimy o ogromnych grach.
@Litu: długo nie miałem na Xboksie dostępu do neta, więc grałem w obie bez łatek. I naprawdę nie było tak źle. W New Vegas na pierwszego buga natknąłem się po jakichś 6 godzinach gry.