Wpis z mikrobloga

Będę jechać TRZECIA nic z rzędu. Stoję od 9, a start o północy, ale kto normalny wyspi się w dzien. Żeby nie było, że same #gorzkiezale to będzie #ciekawostka.
To jest wajcha od biegów w Manie.
Przelacznik na dole służy zmianie z 'dolnej' skrzyni na 'górna'. Czyli rusza się z małej, a potem przełącza na górną. Po przelaczeniu w miejscu 1. biegu jest 5, 2-6, 3-7,4-8.
Mniejszy przycisk jest od półbiegów. W efekcie każdy bieg występuje jako np. cała piątka i pół piątki.
Okrągły przycisk to manowski wynalazek nazywając się Comfort Shift. Działa jak pedal sprzęgła, wiec nie trzeba używać nogi żeby zmienić bieg. Tylko ruszać trzeba 'z nogi' :p w praktyce wielu kierowców i tak woli nie używać tego przycisku bo zmiana biegów nogą doświadczone u kierowcy wychodzi szybciej :)
Całość może dość skomplikowanie wygląda, ale przy odrobinie wprawy okazuje się banalnie prosta w obsłudze, tym bardziej, że nie używa się wszystkich qbiegów.
Start na płaskim odbywa się z 3, z pusta naczepa nawet z 4. 1 i 2 służą do ruszania pod górkę i to z ładunkiem. Gdy już ruszy się to potem 5, małe 6, duże 6, małe 7, duże 7, małe 8, duże 8 i juz po kilku kilometrach lecimy 89 km/h. Gdy towar jest lekki lub 'start z górki' to małe 6 i rzadko małe 7 tez uda się pominąć :)
Pobierz absoladoo - Będę jechać TRZECIA nic z rzędu. Stoję od 9, a start o północy, ale kto n...
źródło: comment_UbPmX0XrPeiss9BPoTuujF3KOLtjbDBt.jpg
  • 24
@absoladoo: cumplu dwa pytania mnie zawsze nurtują :

1. Czy są przypadki, gdzie można przekroczyć prędkość 90km/h np podczas wyprzedzania.
2. Widziałem dwa razy podczas trasy, gdzie nagle koło naczepy (bo raczej nie ciągnika) zblokowało się do zera i kierowca ciągnął tak przez kilometr, zanim się połapał, że coś go hamuje. Co to za mechanizm, co ma na celu?
@Rapczyn: przy 89 km/h odcina zapłon i więcej nie da rady. Ale to po płaskim. Z górki gdy ciężar samochodu pcha w dół łatwo dobić do 100 (chociaż ciężarówka tyle nigdzie nie mozna). Ostatnio gdzieś widziałem info, ze na a4, zjeżdżając z Góry Świętej Anny jakiś bezmozg mial ponad 140. Wg mnie ponad 100 to już śmierć w oczach:p
2. Zablokowane łożysko w kole lub hamulec dał za wygraną. Polecam poczytać