Wpis z mikrobloga

Mirki z #motocykle , #mechanika i troche #samnaprawiam (i tak pusty tag :D) chce dzisiaj ostatecznie skręcić mojego zeta co by w weekend już pojeździć.

W instrukcji jest napisane

Apply silicone sealant to the area [A] where the mating

surface of the crankcase touches the clutch cover gasket.

czyli mam dać silikon pomiędzy silnik (powierzchnie odtłuścić i zmatowić), a uszczelkę - ale widziałem, że przy poprzedniej naprawie (wymiana sprzęgła) mechanik dał silikon pomiędzy dekielek, a uszczelkę. To jak to w końcu dać? [poniżej screen z książki]

Druga sprawa to taka, że nie mam nowej uszczelki do miski olejowej - jaka jest szansa, że jak przykręcę starą będzie cieknąć? :)

Trzecia sprawa - przykręcanie. Czy jak przykręcę 'ręcznie' bez dynamometru i postaram się nie przekręcić to będzie ok? :P

Pobierz sirgorn - Mirki z #motocykle , #mechanika i troche #samnaprawiam (i tak pusty tag :D)...
źródło: comment_zM6RydlpyGRzPZLwBogC1rI6wYhKUpEq.jpg
  • 12
@sirgorn: śruby w aluminiowym bloku bardzo łatwo zerwać, przekonałem się osobiście. Lepiej mieć do tego klucz dynamometryczny, na czuja możesz zerwać, albo za lekko dokręcić z obawy przed przeciągnięciem. Stara uszczelka będzie cieknąć. Jak nie możesz gotowej dostać, to polecam kupić kawałek tektury do uszczelnień i odbić kształt, samemu zrobić uszczelkę. Dużo taniej wychodzi :P
@sirgorn: Powierzchnie się czyści do fabrycznego stanu, nie wiem co zamierzasz matowić i po co.
Po której stronie uszczelki - jak zrobisz jak fabryka kazała przy następnej zmianie będziesz miał do czyszczenia powierzchnie na karterze, a mechanik miałby do czyszczenia dekiel. Ale ja bym zrobił wg fabryki.

Zależy jak stara ta uszczelka pod miską i w jaki sposób zdjęta. Jak nie była zbyt stara, szarpnięta przy demontażu i ładnie wytrzesz wszystko