Wpis z mikrobloga

Pociągi Oinasza 21: SU45
Powstanie serii SU45 spowodowane było coraz mniejszą liczbą dostępnych parowozów przy jednoczesnej wzrastającej liczbie przewozów i wciąż dużej ilości szlaków niezelektryfikowanych. W związku z tym w zakładach Hipolita Cegielskiego w Poznaniu powstał prototyp spalinowej lokomotywy przeznaczonej do ruchu pasażerskiego. Nowej serii lokomotyw nadano oznaczenie SP45. Produkcja seryjna ruszyła w 1970 roku i zakończyła się po sześciu latach z liczbą 270 wyprodukowanych egzemplarzy, z czego trzy poszły na eksport do Kolei Libańskich (ponoć nadal tam jeżdżą, istnieje nagrani sprzed kilku lat). Początkowo montowano w nich kocioł parowy do ogrzewania wagonów, jednak układ ten nastręczał wiele kłopotów w eksploatacji i naprawie, stąd od 1988 prowadzono modernizacje. Kocioł parowy wymieniano na prądnicę grzewczą. Jednak i ten system nie był bez wad - pobierał dużo mocy od silnika, co zmniejszało osiągi lokomotywy. Przy okazji tych zmian, modernizowane lokomotywy przemianowywano na SU45. Ostatnia lokomotywa typu SP45 zmieniła oznaczenia w 1997. Obecnie trwa masowa likwidacja tej serii - pozostało już tylko kilkanaście sprawnych egzemplarzy. Pozostałe zostały przerobione na żyletki bądź spotkał je los taki, jak tę SU45-073. Sfotografowałem ją 30.01.2015 na stacji Warszawa Olszynka Grochowska, gdzie cały sznur SU45 oczekuje lepszych czasów.
#pociagioinasza #pociagi #pociagiboners #su45
Oinasz - Pociągi Oinasza 21: SU45
Powstanie serii SU45 spowodowane było coraz mniejs...

źródło: comment_L0M6UGv59fLYIoTiU8zLd4y1OhfkrY71.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz