Pytanie Piszę w javieFX generator treningów oraz kalkulator diety. Zdecydowanie lepiej będzie pisać GUI w FXML, czy jako zwykłe klasy dla GUI i w nich wszystko mieć w klasach i CSSach, czy jest to całkowicie obojętne? #java #programowanie #javafx
@ghostface: Nie mam pojęcia, bo zaczyna dopiero javeFX. Dla mnie będziesz wygodniej robić w klasach, ale obstawiam, że jest to rozwiązanie na krótką mete.
@edzio94: na poczatku moze byc ciezko ale probuj FXML, jak aplikacja zaczyna sie rozrastac to o wiele latwiej modyfikowac xml niz grzebac w kodzie, robi sie wielki syf i potem staje sie zwyklym grzebaniem w gownie :C
@edzio94: nigdy nie definiuj widoku w javieFX przez normalny kod Javy, bo: -ciężko utrzymać -do fxmla masz scene buildera, czyli edytor wysiwyg, który generuje ładny kod, pozwala wygenerować klasy kontrolerów. Innego narzędzia tego typu na chwilę obecną nie ma. -fxml wymusza korzystanie z mvc, nie ma opcji, żebyś do widoku wrzucił jakieś śmieci(bo to xml), klasa kontrolera też ma raczej jasne funkcjonalności (wstrzyknięcie zależności i metoda initialize) Do Fxmla też
@Eoghan: Dzięki. A z jakiego IDE najlepiej korzystać? Bo korzystam z Eclipse ale mam wrażenie, że korzystając z FX będize lepszy NetBeans (chyba, że jest inne IDE o którym nie wiem).
Piszę w javieFX generator treningów oraz kalkulator diety. Zdecydowanie lepiej będzie pisać GUI w FXML, czy jako zwykłe klasy dla GUI i w nich wszystko mieć w klasach i CSSach, czy jest to całkowicie obojętne?
#java #programowanie #javafx
-ciężko utrzymać
-do fxmla masz scene buildera, czyli edytor wysiwyg, który generuje ładny kod, pozwala wygenerować klasy kontrolerów. Innego narzędzia tego typu na chwilę obecną nie ma.
-fxml wymusza korzystanie z mvc, nie ma opcji, żebyś do widoku wrzucił jakieś śmieci(bo to xml), klasa kontrolera też ma raczej jasne funkcjonalności (wstrzyknięcie zależności i metoda initialize)
Do Fxmla też
Obecnie zarówno netbeans jak i intellij również będą równie dobre