Aktywne Wpisy
blyskotliwy +382
Hanlan +145
#heheszki #wykop #afera #samoloty #wspomnienia #aferasamolotowa #lotnisko
Pamiętacie te aferę. Ktoś wie może jak to się finalnie zakończyło, ale trzeba przyznać chłop się chyba niespodziewał, że to się tak skończy XD
Pamiętacie te aferę. Ktoś wie może jak to się finalnie zakończyło, ale trzeba przyznać chłop się chyba niespodziewał, że to się tak skończy XD
Zostajemy w temacie EZT. Przed Wami pojazd, którym jeździło, jeździ i będzie jeździć kilka(naście?) pokoleń Polaków. EN57, czyli najpopularniejszy polski EZT. Żargonowo zwany kiblem. Dlaczego tak? Istnieją co najmniej dwie wersje. Pierwsza - charakterystyczny zapach. Druga - szafa elektryczna znajduje się tam, gdzie kiedyś toaleta. Jest to najdłużej produkowany pojazd trakcyjny na świecie - w latach 1961-1994 wyprodukowano ponad 1412 sztuk. Produkcją zajmował się wrocławski Pafawag. EN57 można spotkać praktycznie na każdej zelektryfikowanej linii w Polsce. W wersji podstawowej istnieją trzy serie - najstarsza, z charakterystycznymi trzema ryflami po bokach, młodsza, z gładkimi bokami, i najmłodsza (od EN57-1900 wzwyż), która ma zmieniony wygląd ścian czołowych. Po prywatyzacji PKP EN57 trafiły do przewoźników regionalnych i jeżdżą w ich barwach do dzisiaj - prawdopodobnie jeszcze wiele kilometrów przed nimi. Od 2006 roku prowadzi się modernizację tych jednostek w ramach różnych inwestycji. Tego EN57-1419 sfotografowałem 03.05.2014 na dworcu Toruń Wschodni
#pociagioinasza #pociagi #en57