Wpis z mikrobloga

#pcmasterrace #steam #totalbiscuit i trochę #skyrim
https://www.youtube.com/watch?v=5aavBAplp5A

Długi wywiad na temat ostatniej akcji Valve przeprowadzony przez TB z dwiema moim zdaniem bardzo dobrze dobranymi osobami, co pozwala na wartościową wymianę argumentów w odróżnieniu od tego, co się działo w eterze. Pierwszy gość, to wieloletni moder, twórca m.in. jakiegoś bardzo popularnego moda do Skyrima (nie grałem, więc jestem trochę nie w temacie). Drugi, to właściciel Nexusa tak wychwalanego po wpadce Valve.

Pierwsza z ciekawostek, na którą trafiłem po raz pierwszy dopiero w tym materiale, to fakt, że Valve zgłosiło się do właściciela Nexusa 3 tygodnie wcześniej z ofertą przekazywania 5% przychodów z działki Valve. W zamian za co? Jak mówi sam zainteresowany: za nic. Bez haczyków. Tak po prostu uznali, że chcą przekazywać 5%, jako wsparcie dla innych ważnych dla rozwoju sceny moderskiej podmiotów.

Spore szanse, że był to karta PR'owa, którą Valve zagrałoby w dalszej fazie w celu udobruchania tłumu. Ale fakt interesujący. Oglądam dalej, o ile nie zbierze mnie na spanie.
  • 1
Ciekawostka 2:
Moderzy, do których zgłosiło się Valve, nie mogli użyć stworzonego wcześniej contentu. Mieli ~40 dni na przygotowanie nowego moda, lub aktualizację istniejącego, aby móc tak przygotowany materiał wystawić jako płatny mod.

Zakładam, że rozumiem, jakie przemyślenia stoją za tą decyzją. Podobnie działa to z oprogramowaniem, które na początku ktoś tworzy darmowo, a potem stwierdza, że jednak będzie płatne. Prawo nie działa wstecz, w związku z czym coś, co do tej